חדשות בעולם

בגלל ישראל? חתנו היהודי ויועצו של טראמפ איבד את הסיווג הביטחוני

ג'ארד קושנר איבד גישה למידע המסווג כ"סודי ביותר" ולא ייחשף למידע רגיש. הסיבה, לפי הדיווח: ישראל ושלוש מדינות נוספות תכננו "לתמרן" אותו ולנצל את חוסר ניסיונו במדינות חוץ

  • י"ג אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חתנו היהודי ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, איבד גישה למידע המסווג כ"סודי ביותר". המשמעות: מעתה לא יוכל קושנר להיחשף למסמכים סודיים ורגישים כפי שעשה עד כה. על פי ה"וושינגטון פוסט" הסיבה להורדת הסיווג היא יחסיו עם גורמים במממשלה זרה. לפי הדיווח, ישראל ולפחות שלוש מדינות נוספות תכננו "לתמרן" את קושנר.

עוד על פי הדיווח, בכירים בלפחות ארבע מדינות דנו באופן פרטי בדרכים בהן הם יכולים לתמרן את יועצו הבכיר של טראמפ, תוך ניצול קשייו הכלכליים וחוסר ניסיונו במדיניות חוץ. בין המדינות שהוזכרו: סין, איחוד האמירויות, מקסיקו וישראל. בעקבות כך, בבית הלבן היה מי שחשש כי "קושנר תמים ומרומה על ידי גורמים זרים", שמעדיפים לעבוד מולו ולא מול גורמים אחרים, מנוסים יותר, בממשל טראמפ. בכתבה צוטט מקור דיפלומטי מקסיקני שטען כי הוא נשאר מקצועי לחלוטין במגעים שהוא מנהל מול מדינתו והוסיף: "שני הצדדים דאגו לאינטרסים שלהם אבל ניסו למצוא מכנה משותף".

בבית הלבן טענו בדיווח כי קושנר עודכן בנושא באמצעות מזכר שנשלח אליו ולשלושה עוזרים בכירים נוספים בבית הלבן, בו נאמר להם כי הסיווג שניתן להם יהפוך מ"סודי ביותר" ל"סודי". הורדת הסיווג הביטחוני מגיעה על רקע הוראת ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי, שלאחרונה הכריז על רפורמה במערך הסיווגים הביטחוניים לפיה הסיווג תקף לשמונה חודשים בלבד ולאחר מכן, בהיעדר הוראה אחרת, יוסר. אחד האנשים הקרובים לקושנר הוא שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר שנחשב לישראלי הכי קרוב אליו. כמו כן, קושנר משוחח מדי פעם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השאלה שנותרה כעת היא כיצד ישפיע המהלך על מגעים בין ישראל לפלסטינים, עליו הופקד קושנר יחד עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט.

תגיות:ג'ארד קושנרישראלסיווג ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה