חדשות בעולם

גרים בדרום ואין לכם קליטה בנייד? כנראה שזה קשור לדאעש

כבר מספר ימים שתושבי הדרום, בעיקר במועצה האזורית אשכול, לא יכולים להתקשר או לסמס. הסיבה: מתברר כי מאחורי השיבושים עומד צבא מצרים, שעוקב אחר שיחות יוצאות של פעילי טרור מעזה המתקשרים עם ארגון הטרור בסיני

  • י"ז אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזה כשבוע תושבי המועצה האזורית אשכול והסביבה לא מצליחים לתקשר באמצעות הטלפון הסלולרי שלהם. דווקא במקום בו התקשורת כל כך חשובה לנוכח המתיחות בדרום, בימים האחרונים גילו התושבים כי הם לא מצליחים לנהל שיחות ארוכות. הסיבה, אגב, קשורה לפעילות של המדינה האיסלאמית (דאעש) באזור. 

מתברר כי הצבא המצרי מקיים מעקב אחרי ארגון הטרור וכתוצאה מכך נגד תושבי המועצה לא יכולים להוציא ולקבל שיחות והודעות. במשרד התקשורת אמרו כי ההפרעות הגיעו מעבר לגבול, ומתברר כי את השיבושים יזם הצבא המצרי כחלק מפעולה מודיעינית שנוהלה מול חמאס לאיתור תומכי דאעש ברצועה. כיצד זה פעל? ובכן, כל מספר טלפון שחייג מהרצועה לטלפונים בסיני, של ישנה שלוחה של דאעש, תועד בצד המצרי במטרה לעצור את בעליו בניסיון להשתייך לארגון. במצרים סברו כי המפגעים שתקפו את בסיס פלוגה 101 באלעריש היו שני פלסטינים מהרצועה. מתברר כי לאחר הבדיקה הקים החמאס מחסום סמוך לבית משפחתו של אחד המחבלים כדי לאתר מעורבים נוספים. הפעילות המבצעית הזאת של מצרים, מתברר, גרמה לשיבושים הקשים בקווי הטלפון.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, סיפר ל"ישראל היום" כי "קיימים שיבושים בכל היישובים, אנחנו לא פנינו בהתחלה ולא התלוננו, כי אנחנו מודעים למצב ולחשיבות של הלחימה בדאעש אבל אחרי שבוע אי אפשר להמשיך לכל דבר יש גבול, כמו ההפגזות מסיני אנחנו יודעים כמה זה חשוב שילחמו בדאעש אבל יש גבול כבר שלוש ארבע שנים הילדים והמבוגרים הולכים בגלל זה לטיפולים לא ישנים בלילות כבר יותר מ-50 אחוז מהילדים שלנו מגיעים לחוסן". ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "החל מיום רביעי  ולסירוגין, נקלטות הפרעות המשפיעות על כלל חברות הסלולר וכתוצאה מכך נתקלים משתמשים רבים בבעיות שירות באיזורים שונים בארץ ובעיקר בדרומה. החל מתחילתו של האירוע המשרד פעל, ביחד עם גורמים נוספים, לאיתור מקור ההפרעה אשר זוהתה מכוון דרום ופועל מול הגורמים המתאימים להפסקתה".

אורי אלון, בעל אתר תיירות מקומי, סיפר: "יש לנו עסק שנפגע קשות מחוסר הקליטה. כל שיחה מסתיימת בניתוקים, הדבר היחידי שקצת עובד זה אינטרנט, כרגע רוב השיחות שלנו הן דרך הסקייפ או הוואצאפ".

תגיות:דאע"שקליטה בנייד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה