חדשות בריאות

מפתיע: כיצד שמירה על גב זקוף משפיעה על מצב הרוח?

עוד בגן דרשו מאיתנו לשבת זקוף, ובצדק. ליציבה נכונה ישנן השלכות על בריאות השרירים והעצמות בגוף, אך האם ידעתם כי צורת הישיבה שלכם משפיעה גם על הבריאות הנפשית?

  • י"ז אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עוד בגן אמרו לנו שוב ושוב לשבת זקוף, משום שליציבה נכונה ישנה השלכות על בריאות השרירים והעצמות בגוף, אך האם ידעתם כי האופן בו אתם יושבים משפיע גם על הבריאות הנפשית?

ישנו קשר הדוק בין צורת הישיבה למוח שלנו המהווה השפעה אחד על השניה. קשר זה, המכונה "תודעה נטועת-גוף" (Embodied Recognition), משמעותו הדדיות בין המוח לגוף. במילים אחרות, יש לתנועות הגוף שלנו יכולת להשפיע על ההרגשה הכללית ומצב הרוח, וכן להפך.

בהרצאת טד מסבירה איימי קאדי, פסיכולוגית חברתית, כיצד שפת הגוף מתקשרת לא רק עם אחרים ומאפשרת הסקת מסקנות ושפיטה כלפיכם, אלא אף  מעבירה מסרים למוח על רמת השמחה ושביעות רצון במצבים שונים.

ככל שאתם חשים ביטחון בעצמכם כך הנטייה להיפתח יותר מורגשת: הכתפיים משוחררות ונוטות לאחור, והסנטר מורם. מאידך כאשר אתם אינם שמחים או חשים נטולי ביטחון עצמי, פיזית אתם הופכים לקטנים יותר, הכתפיים שמוטות ולרוב המבט מוטה כלפי מטה.

על פי מחקר שפורסם בשנת 2003 באוני' אוהיו נמצא קשר נוסף מעניין בין המוח לשפת הגוף; כאשר אתם מהנהנים בראש במהלך השיחה, יש יכולת לתנועה זו להשפיע על דעתכם כלפי האדם הניצב מולכם, ואף להשפיע על הדעה שלכם באותו נושא, בלי להיות מודעים לכך. על כן חשוב להיות בעלי מודעת לשפת הגוף שלכם ורמת השפעתה על המוח והנפש שלכם.

תגיות:מצב רוחגב זקוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה