חדשות בארץ

בגלל סימון: טעות של אח בהדסה - כמעט עלתה לילד בחייו

טעות אנוש כמעט עלתה לילד המאושפז בטיפול נמרץ - בחייו: אח שטעה בזיהוי התכוון להחליף את בלון הליוקס של הילד, בבלון הליום - שיכול היה לגרום לנזק בלתי הפיך. אחת האחיות, שקלטה את הטעות הקריטית ברגע האחרון - החליפה בלון ומנעה את הנזק בנס

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 

טעות אנוש כמעט עלתה לילד המאושפז בטיפול נמרץ - בחייו: אח שטעה בזיהוי התכוון להחליף את בלון הליוקס של הילד, בבלון הליום - שיכול היה לגרום לנזק בלתי הפיך. אחת האחיות, שקלטה את הטעות הקריטית ברגע האחרון - החליפה בלון ומנעה את הנזק בנס.  

האירוע התרחש לפני כארבעה חודשים, אך עולה לכותרות היום. על פי הדיווחים, האח התבקש לספק לילד גז הליוקס (המורכב מהליום וחמצן) אך בשל 'טעות בסיון' הביא בטעות גליל של גז הליום בלבד - שאם הילד היה נושם אותו זה היה גורם לאסון. "אם הילד נשם גם אוויר שהיה בחדר ואם זה היה לפרק זמן קצר מאוד, אז אין פגיעה במטופל", טוען כיום מרדים בכיר, בשיחה עם 'ישראל היום'.

רק לאחר שהמקרה דווח למשרד הבריאות וצוות חקירה מיוחד הגיע לבית החולים, התגלתה הטעות הפטאלית שכמעט עלתה לילד התמים בחייו: הסימון של בלוני גז ההליום וגז הליוקס דומה מאוד, ולכן מועד לפורענות וטעויות שכאלו.

תגובת בית החולים 'הדסה': "מדובר בכמעט תאונה שנמנעה ברגע האחרון. אחות ביחידה לטיפול נמרץ זיהתה מיידית את הבלון הלא נכון, ומנעה נזק גדול. מנהל בית החולים מינה וועדת בקרה ואיכות אשר למדה את הנושא. מדובר בבעיה ברמה הארצית, באשר לסימון בלונים של הליוקס".

כדי למנוע הישנות המקרה בעתיד, משרד הבריאות הקים וועדה לבחינת הנושא מקרוב, ואף נהלי העבודה בבית החולים הדסה שונו. "כעת, בלוני הליוקס מועברים בהפרדה מוחלטת, ומטופלים באופן שונה מבלוני הליום", נמסר בתגובת בית החולים.

לילד שלום ו"לא נשקפה לו סכנת חיים בשום רגע", לשון ההודעה.

תגיות:רופאיםטעותילדיםהדסהבלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה