חדשות בארץ

נתניהו מנסה לגשר בין החרדים לליברמן. גפני וארדן: "לא יהיו בחירות"

יו"ר ועדת הכספים והשר לביטחון פנים טוענים כי משבר חוק הגיוס והעברת התקציב בר פתרון. בינתיים, ראש הממשלה שוחח עם שר הביטחון ומנסה למצוא מתווה שיהיה מקובל על שני הצדדים. שרת המשפטים הבטיחה כי "הבחירות עוד רחוקות" והתייחסה גם לעתידו של נתניהו

  • י"ח אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"להערכתי לא יהיו בחירות. אני אומר זאת על סמך שיחות שקיימתי עם בכירים מכל המפלגות". כך אמר חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים משה גפני בפתח הישיבה הבוקר, שעסקה בין היתר בנושא המרכזי שעלה לכותרות בימים האחרונים - העברת חוק הגיוס ותקציב הממשלה שגרם לחילוקי דעות בין השרים אביגדור ליברמן ומשה כחלון לסיעות החרדיות.

אחרי ההתייחסות של גפני, גם השר גלעד ארדן התייחס לסערה שהתחוללה וטען כי להערכתו לא יהיו בחירות. השר לביטחון פנים דיבר על המשבר בכנס "אור ירוק" בקריית שדה התעופה. במהלך הכנס דיברה גם שרת המשפטים איילת שקד והבהירה כי "אני חושבת שהבחירות עוד רחוקות, הממשלה חזקה, טובה ותאריך ימים". על השאלה האם נתניהו ימשיך בתפקידו ענתה: "הנבואה ניתנה לשוטים בפוליטיקה. אנחנו יודעים איפה אנו נמצאים עכשיו, ואי אפשר לדעת היכן נהיה בעתיד". מי שעוד היה אמור לנאום בכנסת הוא שר התחבורה ישראל כץ, אולם זה החליט להחרימו והסביר כי הוא לא מתכוון לבוא במגע עם הארגון. "'אור ירוק' הפך לגוף פוליטי לכל דבר", הסבירו בלשכתו. "תפקידו לנגח את הממשלה ואת משרד התחבורה בפרט, תוך שימוש בנתונים שקריים והתעלמות מוחלטת מהעובדות. זאת, תוך שיתוף פעולה עם גורמים עסקיים בעלי עניין".

מוקדם יותר ניסה ראש הממשלה לאחות את הקרע בקואליציה. נתניהו אמנם שוהה בביקור מדיני בארצות הברית, אך ניסה לקדם פתרון למשבר כששוחח עם שר התיירות יריב לוין האמון על גיבוש הנוסח המוסכם של חוק הגיוס, וכן עם שר הביטחון אביגדור ליברמן שבשלב זה מתנגד לו. המטרה של נתניהו הייתה למצוא מתווה שיהיה מקובל על שני הצדדים ובכך למנוע את הקדמת הבחירות באמצעות אישור התקציב לשנת 2019 וכן העברת החוק. לאחר השיחות עדיין לא נמצא פתרון אך נתניהו ינסה לקדם את המהלך על ידי שיחות נוספות בין הצדדים. בנוסף, אתמול נפגשו שר האוצר משה כחלון וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. האחרון ביקש לדחות את אישור התקציב ולקדם את חוק הגיוס תוך התחייבות שאם החוק יעבור הוא ידאג להעברת התקציב בהקדם. עדיין לא נמצא פתרון המקובל על הצדדים אך ההערכה היא שבסופו של דבר גם החוק וגם התקציב יעברו עוד לפני מושב הקיץ.

תגיות:נתניהוגפניליברמןחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה