חדשות בארץ

ארדן: "עד מדינה הוא עבריין, יש אי נוחות מכך שהוא יוצא בלי עונש"

השר לביטחון פנים נקט עמדה בנוגע לחקירות נגד ראש הממשלה: "היא אינה נעשית ממניעים פוליטיים. יש למשטרה עצמאות ללא קשר אליי. זה לא עושה תחושה נוחה שיש הרבה עדי מדינה נגד נתניהו"

  • כ' אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר להתפתחויות בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לנוכח הפיכת ניר חפץ לעד מדינה. "חקירת ראש הממשלה אינה נעשית ממניעים פוליטיים או אחרים", אמר ארדן לכאן רשת ב', "למשטרה יש עצמאות מוחלטת בלי שום קשר אליי בכל קבלת ההחלטות. אמרתי פעמים רבות שאני מגבה את המפכ"ל ואני דוחה את ההאשמות שיש פה מניעים פוליטיים זרים שעומדים מאחורי החקירות".

חפץ יעיד בפרשת 4000 (בזק), אבל גם בפרשת המתנות (1000) ובפרשת השופטת הילה גרסטל (1270) בה נקשר שמו. על כך הוסיף השר כי: "הפנייה לחקור את דברי המפכ"ל על מעקבים נגד חוקריו עדיין בבדיקה. זה עניין שחובה לחקור אותו ויש להפיג את החששות ממה שהציבור עלול לחשוב בהקשר הזה. אני חייב לומר שיש לי אי נוחות מכך שעד מדינה יוצא בלי עונש. הוא גם עבריין, ולא כזה שפעל ממניעים מוסריים. לא נכון לפטור אותו מעונש לחלוטין. אני מבין את השימוש בכלי הזה כדי לנסות להגיע לחקר האמת. זה לא עושה תחושה נוחה שיש הרבה עדי מדינה נגד נתניהו".

"אני חושב שהציבור אולי יותר חכם לפעמים מכל מיני פרשנים שיושבים באולפנים", המשיך. "יכול מאוד להיות שהצטברות הפרשיות והפרסומים על עדי מדינה ומה היה בחקירות, מעוררים אמפתיה כלפי רה"מ. ראש הממשלה חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת, והפרסומים בתקשורת אולי יוצרים תגובת נגד".

בהמשך התייחס ארדן גם למשבר בחוק הגיוס. "אני מאוד מקווה שלא נלך לבחירות, זה יהיה מיותר מאוד", אמר. "לא ראש הממשלה יזם את המשבר הזה, גם בתוך הסיעות החרדיות אנחנו שומעים דעות שונות. אני באמת מנסה לנתח את האינטרסים הפוליטיים של כולם, כולל של המפלגה שלי, ואני באמת לא חושב שיש אינטרס להגיע לבחירות בחודשיים הקרובים".

תגיות:גלעד ארדןעד מדינהניר חפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה