חדשות בארץ

התנאים של נתניהו לסיום המשבר: אישור היועמ"ש, התחייבות של ליברמן

אחרי שלא הושגה התקדמות במגעים עם הסיעות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס, מתבררים התנאים שעלו בפגישה. ראש הממשלה מבקש להבטיח כי שר הביטחון ימשיך בממשלה. בינתיים, הסיעות החרדיות יגבשו טיוטה שתעבור לאישור הקואליציה והיועץ המשפטי. ולאיזה סעיף הרבנים מתנגדים?

  • כ"ד אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה עם ראשי המפלגות החרדיות ולא הצליח למצוא פתרון למשבר חוק הגיוס, אך כעת נחשפים פרטים מעניינים מהפגישה. באתר וואלה דווח כי גורמים בסביבת נתניהו מסרו שראש הממשלה הבהיר לחרדים כי חייבים להתקיים שלושה תנאים לפתרון המשבר: 1. טיוטה מוסכמת על היועמ"ש ועל כל המפלגות החרדיות 2. הסכמה של כחלון וסיעתו לתמוך בחוק בשלוש קריאות 3. התחייבות פומבית של ליברמן לאפשר את המהלך ולהמשיך בשותפות בממשלה לאורך זמן. ליברמן עצמו נחשב לגורם העיקרי שמעכב את פתרון המשבר ואתמול הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע".

כזכור, הפגישה התאפשרה אחרי שורה של התייעצויות של אנשי דגל התורה ואריה דרעי עם רבנים בכירים. לאנשי דגל התורה, החברים ב"יהדות התורה", אושר לנהל מגעים לאישור על החוק בקריאה טרומית בלבד ולעריכת שינויים בחוק עוד לפני אישור התקציב - זאת אחרי פגישה עם הרבנים גרשון אדלשטיין וחיים קנייבסקי. באגודת ישראל, הזרוע השניה ב"יהדות התורה" שבה חבר גם ח"כ יעקב ליצמן לא קיבלו החלטה. בפגישה עצמו נכחו נכחו מלבד ח"כ יעקב ליצמן ואריה דרעי, גם ח"כ משה גפני והשר יריב לוין. גם ראש הסגל יואב הורביץ ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם הגיעו לשם. דרעי הגיע אחרי שיחה עם נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, ששהה באותה עת במקסיקו.

אז מה יקרה כעת? ובכן, ראשי הסיעות החרדיות צפויים לגבש את נוסח החוק שלהם והוא יועבר לשאר חברי הקואליציה ומשם המשא ומתן ימשיך להתנהל. בנוסף לליברמן, גם כחלון מבקש לבחון היטב את העסקה לאחר שאיים להתפטר מתפקידו אם התקציב לא יעבור. הזמן דוחק בנתניהו ובשרים. מושב החורף יסתיים בעוד כשבוע ועד אז יתבהר האם המדינה תלך לבחירות, או שיושג פתרון למשבר. חלק מאנשי הסיעות החרדיות דווקא מגלים אופטימיות, אך אם לא יושג פתרון יתקיימו בחירות כבר בחודש יוני, כשחלק מחברי הקואליציה מבקשים לדחות עוד קצת את רוע הגזרה ולפתור את הקלפיות רק לקראת סוף השנה.

בפשרה שהוצגה למועצת חכמי התורה הוצע לחוקק "חוק גיוס מרוכך", אך לא לכלול את חוק יסוד לימוד תורה בתוכו. הרבנים מתנגדים כעת בעיקר לריכוך החוק, משום שבהצעה המתוקנת הושמטה המילה "סנקציות" כלפי מפרי החוק. כעת מנסים הצדדים להגיע להסדר לפיו החוק יעבור בקריאה טרומית ואז יעבור התקציב, או לשכנע את ליברמן וכחלון להעביר את החוק כולו עוד קודם לכן - דבר שכרגע לא מקובל על שני השרים.

תגיות:חוק הגיוסנתניהוליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה