חדשות בארץ

הליכוד וליברמן במתקפה על בנט: "מנסה להפיל את ראש הממשלה"

שר החינוך כינה את משבר חוק הגיוס "משבר מדומה" והוסיף כי הציבור לא יסלח לנתניהו. חברי הכנסת תקפו: "הוא עסוק בקמפיין אישי. הדבר האחרון שמעניין אותו הוא לייצב את הממשלה". שר הביטחון הצטרף: "יש גורם בקואליציה שמחנך את עצמו להיות שר וראש ממשלה. יש גבול לכל השטויות וההשמצות שאפשר לשמוע ממנו"

  • כ"ד אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חברי כנסת בליכוד ושר הביטחון אביגדור ליברמן יוצאים במתקפה על שר החינוך נפתלי בנט. מוקדם יותר תקף בנט את ראש הממשלה כשטען בעניין חוק הגיוס כי "מדובר במשבר מדומה. הכל תלוי בנתניהו. הציבור לא יסלח למי שלקח אותו לבחירות מיותרות", מה שהוביל את ראשי הסיעה לתקוף אותו. "בנט חותר תחת נתניהו", אמרו במחנה הליכוד לאחר שראש הממשלה כבר הבהיר כי לא תתקיים ממשלה ללא שר הביטחון.

הדברים של בנט נגד נתניהו והמתקפה הנגדית של חברי הכנסת החלו בשעות הבוקר. יו"ר הבית היהודי אמר כי "ייתכן שיש מי שרוצה מסיבות פרסונליות לייצר משבר ולהוביל את המדינה לבחירות", אמר. "הציבור לא יסלח למי שמפיל ממשלה ימנית לאומית לכן נמשיך לפעול כדי להביא פשרה לסגירה. בסוף הכל נתון בידי אדם אחד שצריך להחליט אם הוא רוצה בחירות ובסוף זה ראש הממשלה". מאוחר יותר, בליכוד תקפו בחזרה את שר החינוך וטענו כי "בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי. אם הוא היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. הדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה". בנט עצמו לא נשאר חייב והגיב למתקפה,אם כי במתכונת מרוככת יותר. "‏אדוני ראש הממשלה נתניהו: כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו", אמר. שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "אני מקווה שכולם ירדו מהעץ. אם בסופו של דבר חברי הקואליציה יובילו אותנו לבחירות לא נוכל לשבת מהצד".

נתניהו עצמו התייחס לנושא בישיבת שרי הליכוד. שם הוא הבהיר כי "כל הסיעות צריכות להגיע להסכמה ולהחליט שממשיכים ביחד. אנחנו עובדים כדי לנסות להשיג את זה, כי אזרחי ישראל רוצים ממשלה יציבה שתמלא את ימיה. דבר אחד ברור, בממשלת 61 אי אפשר להחזיק. זה ברור לכולם. כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה". אחרי דבריו, תקף גם שר הביטחון את בנט. כשאמר: "מצפה לקצת צניעות מכל מי שרוצה להיות גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון. שמעתי שיש גורם בקואליציה שהוא גם מחנך את עצמו להיות שר וראש הממשלה בו זמנית והוא מתדרך בעילום שם וגם מדבר על הגינות וגם על חכמה. יש גבול לכל השטויות ולכל המלל וההשמצות שאפשר לשמוע מחבר בקואליציה, יש משהו אחר מאשר הדברים האחרים שמעניינים אותו". בהמשך, ליברמן הכחיש את השמועות על ריצה משותפת של מפלגתו עם הליכוד. "אני מקווה שלא הולכים לבחירות", הוא הוסיף. "מישהו יזם את המשבר. כל הזמן שמים אולטימטומים ואקדחים לרקה, אנחנו לא מוכנים לעבוד כך. אני מבקש קצת צניעות מהשותפים הקואליציוניים".
תגיות:בנטממשלההליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה