חדשות בארץ

ש"ס הציעה, הכנסת אישרה: יום ציון לזכר שחרור העם היהודי וכניעת הנאצים

בדרך להפוך לחוק: הכנסת קבעה יום תפילה בכ"ו באייר ברחבת הכותל על מנת לציין את הצלת העם היהודי: "בתאריך זה ניצלו 12 עשר מיליון יהודים. יצוין הצלת העם היהודי מחורבן". יוזם החוק, ח"כ בן צור: "מן הראוי שנעגן זאת בתאריך עברי ולא נהיה תלויים בגויים"

  • כ"ה אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק יום השחרור וההצלה מגרמניה הנאצית. המשמעות היא שמעתה ייקבע יום שנתי על מנת לציין את שחרור והצלת העם היהודי ואת הניצחון על הנאצים. היום שנתי ייקבע לתאריך העברי כ"ו באייר בכל שנה, ומטרתו היא לציין שחרור והצלת העם היהודי, לאזכור נרדפי הנאצים ולציון כניעת הנאצים לבעלות הברית. הטקס המרכזי שייערך באותו היום הוא תפילה ברחבת הכותל המערבי, שתכלול גם טקס אזכרה לנספים. שר החינוך, כך נקבע, יהיה רשאי להורות על קיום ימי לימוד ופעילויות לציון יום זה. בהצעת החוק במליאת הכנסת תמכו 11 חברי כנסת ואף אחד לא התנגד. כעת תועבר ההצעה לוועדת החינוך של הכנסת על מנת לאשר אותה. מי שיזם את החוק הוא חבר הכנסת מש"ס, יואב בן צור, שמשמש גם כיו"ר הסיעה.

בדברי ההסבר נכתב: "ביום כ"ו באייר התש"ה, 9 במאי 1945, הכניעו בעלות הברית את גרמניה הנאצית במלחמה עקובה מדם ובכך ניצלו שניים עשר מיליון יהודים מידי הנאצים. בישראל ובמדינות שונות ברחבי העולם מציינים, בטקסים ממלכתיים, את יום התשעה במאי כיום הניצחון על גרמניה הנאצית ואת סיום מלחמת העולם השנייה. במדינה יהודית, שקמה מן האפר, יש חשיבות בציון יום זה כיום השחרור וההצלה מגרמניה הנאצית, ויש בכך יותר מאמירה סמלית. ביום זה ייכתבו בציפורן ברזל ולדורות תולדותיהם ודברי ימיהם של אחינו, זכרם וצוואתם ייחרטו על לוח ליבנו ויצוין שחרור והצלת העם היהודי מחורבן".

"כשהגשתי את החוק היו ח"כים שהתקוממו 'למה צריך לעגן את היום הזה בתאריך עברי ולא מסתפק בתאריך הלועזי", אמר חבר הכנסת בן צור שיזם את ההצעה. "מאז עלו חוקים כמו החוק הפולני והתברר לכולם שמן הראוי שנעגן אותם בתאריכים עבריים ולא נהיה תלויים ברצונם הטוב של הגויים'".

תגיות:ש"סהנאציםחוקהעם היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה