חדשות בארץ

סערה חדשה: הרב הצבאי התבטא נגד גיוס בנות - והודח

"לא ייתכן שרב יצטרך לחשוש להביע את עמדתו התורנית", תוקפים בסביבתו של הרב צבי קוסטינר, שהתבטא נגד גיוס נשים והודח מתפקידו כרב קורס הרבנים הצבאיים. בסביבתו מבקרים את בנט: "רשימת הרבנים המודחים הולכת ומתארכת. כדאי שיעמוד על זכותם להביע עמדה של תורה"

  • כ"ה אדר התשע"ח
הרב צבי קוסטינר (צילום מסך)הרב צבי קוסטינר (צילום מסך)
אא

צה"ל החליט להדיח את הרב צבי קוסטינר מתפקידו כרב קורס הרבנים הצבאיים במילואים. הסיבה: הרב התנגד לשילוב נשים בצה"ל ושם החליטו שלא לעבור על כך בשתיקה. בכתבה שפורסם ב"ישראל היום" נכתב כי ביום חמישי האחרון הודיע צה"ל לרב קוסטינר כי הוא מודח משירות המילואים, מה שעורר פליאה אצל מקורביו שטוענים כי "לא ייתכן שרב יצטרך לחשוש להביע את עמדתו התורנית בגלל שאולי יחליטו להדיח אותו מתפקידו".

הרב קוסטינר, ראש ישיבת ההסדר במצפה רמון, משמש כאמור כרב קורס רבנים צבאיים במילואים. הוא עומד בראש הקורס מאז היווסדו, לפני עשר שנים ומדי שנה מקדיש כחודש וחצי על מנת להכשיר רבנים לתפקידים בצבא. בצה"ל כעסו רק משום שלאחרונה טען כי "הניסיון לגייס את הבנות הוא חלק ממלחמת תרבות ומהניסיון להרס המשפחה". בהמשך סיפר כי "צבא יהודי זה צבא בלי בנות".

"ההרגשה שמתחזקת בתקופה האחרונה היא שיש ניסיון לסתום לרבנים את הפיות, גם בצה"ל, ולהטיל עליהם אימה כדי שיישרו קו עם האג'נדה הליברלית", תקפו בסביבתו של הרב את ההחלטה, כשגם השר נפתלי בנט זכה לביקורת. "כשרשימת הרבנים המודחים והמושעים הולכת ומתארכת, וכוללת גם את הראשון לציון הרב יוסף, הרב שמואל אליהו, הרב לוינשטיין, הרב אבינר ועכשיו גם הרב קוסטינר, אותם רבנים ששולחים את תלמידיהם באלפים ומחזקים את רוח הלחימה של החיילים כבר שנים רבות, כדאי שגם שר החינוך יתעורר ויתחיל לעמוד על זכותם של הרבנים להמשיך להביע את עמדתה של תורה. זאת בלי שיצטרכו לחשוש מהדחה ומסתימת פיות, כראוי למדינה מתוקנת ויהודית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הרב קוסטינר נשאר בשירות מילואים ברבנות הצבאית, אך הוחלט שבעת הזו לא ישמש עוד כרב הקורס".

תגיות:גיוס בנותרב צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה