חדשות בארץ

"הקשר עם הבוחר": מיהם שיאני ההוצאות בכנסת?

הכנסת פרסמה את נתוני ההוצאות של 120 חברי הכנסת עבור חיזוק הקשר עם הבוחרים. בראש הרשימה: ח"כ שאשא ביטון, שהוציאה כ-136 אלף שקל. בתחתית: בני בגין שהוציא 787 שקל בלבד. ומיהם השרים שלא הוציאו אפילו שקל אחד?

  • כ"ה אדר התשע"ח
אא

מי הם חברי הכנסת שמוציאים הכי הרבה כספים עבור ה"קשר עם הבוחר"? אתר הכנסת פרסם בסוף השבוע את תקציב ההוצאות של 120 חברי הכנסת בישראל. בראש הרשימה, כך על פי הנתונים, עומדת חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מ"כולנו" שהוציאה יותר מ-136 אלף שקלים בשנת 2017, כשרוב הכסף הושקע ברשתות חברתיות ואתר אינטרנט. התקציב, יש לציין, מורכב ממספר משתנים - התפקיד שבו מחזיק חבר הכנסת (אם הוא שר או סגן שר, למשל, הוא זוכה לתקציב נפרד דרך משרדו), משך כהונתו במהלך השנה ועודפי תקציב מהשנה הקודמת. חברי הכנסת שהוציאו מעל מאה אלף שקל הם: שרן השכל, חנין זועבי, שלי יחימוביץ', תמר זנדברג, זהבה גלאון ואילן גילאון (שני האחרונים הודיעו כי לא יתמודדו על ראשות מרץ בבחירות הקרובות). גם חברי הכנסת יוסי יונה וענת ברקו נמצאים גבוה יחסית ברשימה. ומי לא מוציא כלל כספים? ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי ושר הביטחון אביגדור ליברמן לא הוציא אפילו שקל אחד. שר האוצר משה כחלון נמצא גם הוא בתחתית הרשימה עם 3,742 שקל.

רוב חברי הכנסת הוציאו עשרות אלפי שקלים עבור פרסום ברשתות החברתיות ואתרי האינטרנט, אחרים השקיעו אותו גם בעיתונים, בהדפסות ובכנסי הסברה. בין סעיפי ההוצאות החריגים ניתן למצוא לימודי שפה וקניית ספרות מקצועית. חברת הכנסת נאווה בוקר הוציאה את הסכום הגבוה ביותר , יותר מ-36 אלף שקלים, על ייעוץ מקצועי. חבר הכנסת ה"חסכן" ביותר הוא בני בגין שהוציא 787 שקלים בלבד על "קשר עם הבוחר", זאת למרות שעמדו לרשותו 105 אלף שקלים.

ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), מסרה בתגובה: "התקציב מומש לצורך מה שייעד אותו החוק. הדבר מעיד על שמילאתי את חובתי לציבור - לנהוג בשקיפות מולו ולפרוס בפניו את פעילותי בכנסת, לשתף אותו בהחלטות ובסיכומי הדיונים של הוועדה שאני עומדת בראשה וכן להנגיש עבורו מידע". עוד אמרה: "אני גאה בכך שרוב התקציב הוקדש להסברה בנושאים הקשורים למוגנות ילדים ובטיחותם, זכויותיהם, שמירה על בריאותם, והיווה חלק מהמאמץ הכולל להעלאת המודעות לסוגיות אלה וסוגיות נוספות שהן בבחינת דיני נפשות בכל הקשור להגנה על ילדינו. אין שימוש ראוי מכך ומבחינתי מילאתי את חובתי כלפי הציבור".

תגיות:הוצאותכנסתבוחרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה