חדשות בארץ

מדינה יהודית, חוקיים עבריים: הכנסת אישרה את "חוק הלאום"

בצל האיום לפרק את הממשלה, החוק אותו יזם ח"כ דיכטר - המבקש להכיר במדינה כמדינת הלאום של העם היהודי ובחוקים העבריים כמקור השראה לשופטים - אושר בקריאה ראשונה

  • כ"ו אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אחרי העיכוב באישורו של חוק הגיוס והאיום לפרק את הממשלה, היום הגיעה לאישורה של וועדה מיוחדת הצעת חוק הלאום של ח"כ אבי דיכטר מהליכוד. ההצעה עברה בקריאה ראשונה, זאת לאחר שבשבועות האחרונים התגלעו פערים בין נציגי הליכוד וכולנו באשר לחוק.

הצעת החוק של דיכטר נועדה לעגן בחוק יסוד את מעמד המדינה כמדינת הלאום של העם היהודי, את אופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית, את סמלי המדינה, את ירושלים כבירת ישראל, את השפה העברית כשפה הרשמית שלה, את עקרון השבות ואת עקרון קיבוץ הגלויות. בנוסף, הוא יקבע כי המשפט העברי ועקרונות מורשת ישראל ישמש כהשראה לשופטים בעת פרשנות החוק. כמו כן, דיכטר מציע לעגן את הקשר עם יהודי התפוצות, לתת זכות לשימור מורשת לתושבי ישראל ולעגן את השמירה על המקומות הקדושים. החוק קובע כי לוח השנה העברי יוכר כלוח הרשמי של המדינה ויעגן את יום העצמאות, חגי ומועדי ישראל וימי הזיכרון בחוק יסוד.

"בשבועות האחרונים פעלתי עם השר יריב לוין, ח''כ אמיר אוחנה ובהובלת ראש הממשלה נתניהו כדי לוודא שהחוק יעבור בוועדה לקראת קריאה ראשונה", אמר דיכטר ל"ישראל היום". "במשך שש השנים האחרונות זכיתי להוביל את הניסוח של חוק יסוד זה, המבוסס כמעט לחלוטין על העקרונות שעליהם החליטה הממשלה". ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו, הוסיף: "הסיכומים שהשגנו יביאו לאיזון נכון בחוק להיותה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. הורדת סעיף העליונות היא חיונית כדי לשמור על ערך השוויון וזכויות הפרט של אזרחי ישראל".

תגיות:חוקיםהכנסתחוק הלאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה