חדשות יהדות

זהירות: חשש לבשר טרף הנמכר ככשר בשווקים ברחבי הארץ

היום (ג') בצהרים הוציאה הרבנות הראשית לישראל הודעה דרמטית בה מזהירה על חשש לאיסור טרפות בבשר המשווק ע"י חברות שונות. ההודעה יצאה בעקבות פשיטה על כפר סולם שבצפון, שם נתפס בשר טרף שהוצג כבשר כשר

  • ד' ניסן התשע"ח
הבשר שנתפס בכפר סולם (באדיבות המצלם)הבשר שנתפס בכפר סולם (באדיבות המצלם)
אא

היום (ג') בצהרים הוציאה הרבנות הראשית לישראל הודעה דרמטית בה מזהירה על חשש לאיסור טרפות בבשר המשווק ע"י חברות שונות. ההודעה יצאה בעקבות פשיטה על כפר סולם שבצפון, שם נתפס בשר טרף שהוצג כבשר כשר.

במהלך פעילות מודיעינית שמבצעת יחידת אכיפת חוק הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, עלה החשש כי מתבצעות בכפר סולם שבצפון שחיטות שחורות בניסיון להציג את הבשר ככשר בשווקים בארץ.

בפנייה לבית המשפט דרשו אנשי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות להוציא צו לחיפוש ותפיסה לשם ביצוע חקירה.

תוך כדי בוצעה היערכות לביצוע ביקורת במקום בנוכחות גורמי אכיפה ממשרדים שונים, ביניהם: השירות הוטרינרי, משרד הבריאות, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות ומשרד העבודה, וכולם בליווי לוחמי משמר הגבול ומשטרת ישראל שאבטחו את המעמד.

בשעה שהכוחות נכנסו לכפר ערכו חיפוש מקיף בשטח המפעל, ובמקום, כאמור, נמצאה תוצרת בשר שמקורו לא זוהה, ומחשש לטריפות חלק מהבשר הושמד.

כך נכתב בהודעה שיצאה מאגף הכשרות הארצי של הרבנות הראשית לישראל לרבני הערים ומשגיחי הכשרות: "במסגרת חקירה המתנהלת ביחידה לאכיפת חוק הונאה בכשרות ברבנות הראשית, הצטברו חשדות לכאורה המצביעות על כך שמר ממדוח שלבי יחד עם אחיו מוחמד שלבי והחברות אשר בשליטתם - "ענק הבשר ממדוח 2010 בע"מ", "מיט האוס סחר בקר בע"מ", "מעדני הבשר הטרי ש.ח. בע"מ", "מ.נ. ניהול מסעדות בע"מ" (פאדי נאפע), עוסקים בין היתר במסחר בבשר טרף תוך חשש להכשלת הציבור, ועל כן קוראים לרבנויות נותנות ההכשר לאסור לשווק או לסחור בתוצרת החברות המצויינות בהודעה - גם אם ישווקו תוצרת המוצגת ככשרה בכל דרך שהיא, עד לגמר הבירור והוצאת הודעה אחרת".

הרב משה דגן, מנכ"ל הרבנות הראשית, מציין: "בימים הקרובים, במקביל להפצת ההודעה, ייערכו ביקורות ברחבי הארץ על מנת לוודא אכיפה ואי שימוש בבשר המיוצר על ידי החברות הנ"ל. שיתוף הפעולה בין המשרדים השונים והרבנויות המקומיות מחזק את מערך האכיפה הממשלתי ובכך מגביר את רמת האבטחה ומוודא כי תוצרת המזון המשווקת לצרכן ככשר אכן עומדת בתקן וללא מכשול כשרותי או בריאותי".

תגיות:בשרהרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה