מעניין

מי השחית את קברם של כלב בן יפונה ויהושע בן נון?

מתפללים שהגיעו לקברים בכפר כיפל חארס תיעדו צלבי קרס שרוססו עליהם. ראש מועצת שומרון: "מדובר בהשחתת מקום קדוש. מצפה מראש הממשלה לגנות ולמצוא פתרון למצב. אם יש צורך, להשיב את הריבונות למקום"

  • ט' ניסן התשע"ח

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מי השחית את קבריהם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה בשומרון? צלבי קרב התגלו הבוקר על ידי אנשי מנהלת קבר יוסף והממונים על המקומות הקדושים. מתברר כי מתפללים יהודים הגיע לאזור כבר אתמול והסריטו את השחתת הקברים. בבדיקה התברר כי צלבי קרס רוססו עליו. 

לאזור כפר כיפל חארס שבשומרון מגיעים מתפללים מספר פעמים בשנה. ההערכה היא שפלסטינים ביצעו את השחתת הקבר. בעבר השחיתו אלמונים מקומות קדושים כמו קבר יוסף ובהזדמנות אחרת גם את קברו של יהושע בן נון. כעת נראה כי מדובר בהשחתה החמורה מכולן, משום שגם צלבי קרס רוססו על הקברים. כמו כן, על שני הקברים, מתחת לשמותיהם של השניים, נכתבו קללות בערבית. המתפללים שהגיעו למקום נדהמו מהמראות הקשים.

"מדובר בהשחתה של מקום קדוש. אני מצפה לשמוע גינויים מקיר לקיר וחקירה רצינית של הדברים בדיוק כפי שנעשה כשחלילה משחיתים את קודשיהם של המוסלמים או הנוצרים", אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן. "אני מצפה מהממשלה, מראש הממשלה, לגנות ולמצוא פתרון למצב בו האתרים ההיסטורים והקדושים לעם היהודי שנשמרו אלפי שנים בשומרון, לא יושחתו דווקא כשחזרנו לארצנו. הרשות הפלסטינית לא מסוגלת וגם לא רוצה להגן על קודשי ישראל. על מדינת ישראל הריבונית להגן עליהם. ואם יש צורך להשיב את הריבונות דה פקטו למקום".

תגיות:קברכלב בן יפונההשחתהיהושע בן נון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה