חדשות בארץ

משפחת נתניהו תיחקר במקביל. יעומתו עם העדות של ניר חפץ

תיק 4000: ראש הממשלה ייחקר במעונו בירושלים, רעייתו ובנו בלהב 433. כולם יתמודדו לראשונה עם העדות של עד המדינה. ייתכן עימות בין חפץ לאשת ראש הממשלה

  • י' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר היום במעונו ברחוב בלפור. מדובר בחקירתו השנייה בתיק 4000 (בזק). חוקרי היחידה הארצית לאכיפה כלכלית (יאל"כ) יציגו בחקירה חלק מעדותו של עד המדינה ניר חפץ ששימש יועץ התקשורת של ראש הממשלה ונחשב למקורב למשפחת נתניהו. שרה ויאיר נתניהו ייחקרו בלהב 433 בגין שיבוש הליכי חקירה, כשייתכן שייערך עימות בין אשת ראש הממשלה לחפץ. החשד הוא שהם תיאמו לכאורה עם חפץ מחיקת התכתבויות ושיחות ביניהם שעוסקות בפרשה וכן שיחות עם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' ורעייתו איריס. ייתכן שגם  הזוג אלוביץ' ייחקר היום.

החקירה מגיעה לאחר שבשבועיים האחרונים נפגשו חוקרי היחידה הארצית לאכיפה כלכלית בלהב 433 עם חפץ וגבו ממנו עדויות רבות בנוגע לקשר בין משפחת נתניהו. זאת תהיה זו החקירה הראשונה שבה אמור ראש הממשלה להתעמת עם העדות שמסר חפץ לחוקרים, לפיה ראש הממשלה דרש סיקור אוהד מאלוביץ' בתמורה להקלות לחברה שבבעלותו.

ביום חמישי, באירוע הרמת כוסית של הליכוד לפני חג הפסח, אמר נתניהו: "יש מי שמפעיל לחץ בלתי פוסק ובריוני על גורמי האכיפה, כדי להפיל אותנו. רבים בעם שומעים מה קורה בתקשורת ומרגישים שיש כאן משחק מכור, ממש ציד מכשפות. הם יודעים שאי אפשר לנצח אותנו בקלפי, בדרכים דמוקרטיות". מוקדם יותר מתח נתניהו ביקורת על המשטרה שמנסה לגייס עוד עדי מדינה לחקירות. "לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזו עבירה, מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכול, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו'", אמר. "אני לא נוהג להגיב על הכותרות המרעישות כביכול. אבל קראתי משהו באחד העיתונים שגורם לי לחרוג ממנהגי. קראתי על אדם שנלקח לחקירה, מפעילים עליו מכבש לחצים ואומרים לו 'שקר, תהיה עד מדינה', והוא מסרב. כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין שום דבר גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרדף האובססיבי הזה אחרי עד מדינה אחד, ועוד עד מדינה, ועוד אחד, זו ההוכחה הטובה ביותר שאין כאן כלום".

תגיות:נתניהוחקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה