חדשות בארץ

שני פלסטינים, חמושים בסכין, חצו את הגבול ונלכדו

בפעם השלישית השבוע נתפסו פלסטינים סמוך לגבול הרצועה. הם אחזו בקאטרים עימם פרצו את הגדר. ארגוני הטרור פרסמו מועדי הסעות מאורגנות מעזה לגבול. חבר הקבינט גלנט: "אם תתפתח לחימה, דמו של יחיא סינוואר בראשו"

  • י"ג ניסן התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

שוב זה קורה: שני פלסטינים הצליחו לחצות הלילה (חמישי) את גדר המערכת בגבול רצועת עזה. כוח צה"ל שהבחין במתרחש בצפון הרצועה, בין הקטע של בית להיה לבית חאנון, עצר את השניים מיד לאחר שחצו את הגדר. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. בחיפוש עליהם נמצאו סכין ושני קאטרים. כזכור, אתמול נעצר פלסטיני בחוף זיקים ליד אשקלון לאחר שחדר לישראל משטח הרצועה. הוא נתפס כשאין עליו נשק ולכן לא ברור מדוע חצה את הגבול. שלשום חדרו שלושה פלסטינים לישראל לקיבוץ צאלים, 20 קילומטר מהגבול. הם נעצרו כשעליהם רימוני יד וסכינים בסמוך לכניסה לבסיס. מתברר כי נעו בסביבה באין מפריע כשש שעות.

הניסיונות האחרונים לחדירה לתוך שטח ישראל וחציית גדר המערכת הם ניסיון של חמאס לגרום להתססה באזור. מחר, בערב הפסח, הם מתכננים את "צעדת השיבה", כשבצה"ל כבר הזהירו שינקטו בצעדים קשים נגד המתפרעים וכי הם מסכנים את חייהם. החמאס, הג'יהאד אסלאמי וכן פלגים אחרים אמורים להשתתף בצעדה. זוהי הכנה לקראת הצעדה העיקרית שמתוכננת בחודש מאי. אתמול פורסמו גם מועדי הסעות מאורגנות מהרצועה לעבר אזורי הגבול. בצה"ל טוענים כי חמאס מארגן את ההפגנה במטרה להסיט את האש מהבעיות השוטפות בעזה: אחוזי אבטלה גבוהים, פגיעה בסוחרים, מצוקת מים ועוד.

"אם חמאס יעשה טעות ותיפתח חלילה לחימה, דמו של יחיא סינוואר בראשו - ולא רק הוא", אמר חבר הקבינט ושכר השיכון יואב גלנט בריאיון לוואלה! NEWS, כשהוא לא פוסל חיסול ממוקד של בכירי חמאס. "כל עוד המצב רגוע וחמאס שומר על השקט, לא יורה על ישראל ומונע מארגונים אחרים להגיע לישראל, אנחנו צריכים לתת להם לחיות את חייהם. אבל בתקופה של לחימה - הכול לגיטימי, זו בכלל לא שאלה". על הצעדה הוסיף ואמר כי "הסיטואציה ניתנת לשליטה", אבל התריע על ההתחממות בגזרה הפלסטינית. "ככלל, יש תהליך הידרדרות איטי במצבה של רצועת עזה, וכתוצאה מכך כל מופע שהוא אירוע ציון עלול להפוך לאירוע נפיץ. אני בטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ידעו לכלוא את העניין הזה, כי יחסי הכוחות הם אלף לאחד לטובת ישראל מול חמאס".

תגיות:פלסטיניםארגוני טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה