חדשות בעולם

גרמניה: מוסלמי מגייס כספים לשיפוץ בית כנסת שנהרס בליל הבדולח

מה גורם למוסלמי מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית בפרלמנט הגרמני - לפתוח בגיוס כספים נרחב שכל כולו למען מטרה אחת: שיקום ושיפוץ בית כנסת שהרסו הנאצים ימ"ש בליל הבדולח?

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא
מה גורם למוסלמי מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית בפרלמנט הגרמני - לפתוח בגיוס כספים נרחב שכל כולו למען מטרה אחת: שיקום ושיפוץ בית כנסת שהרסו הנאצים ימ"ש בליל הבדולח?
 
"לא הייתי מוסלמי טוב אם לא הייתי מטפח את החיים היהודיים בעיר מגוריי ברלין", אומר ראאד סלאח. "גם נוצרי לא יהיה נוצרי טוב אם הוא לא יתערב כאשר חיג'אב של אישה מוסלמית נקרע מעל פניה", אמר. 
 
בראש היוזמה המעניינת עומד גם יו"ר הקהילה היהודית בברלין, גדעון יפה, שיחד עם סלאח פצח במבצע לגיוס הכספים, לטובת שיפוץ בית הכנסת 'פראנקלופר' - שנהרס כמעט עד ליסוד בשנת 1938, עם כניסתם של הנאצים ימ"ש. "בניית בית הכנסת פראנקלופר' מחדש על ידי מנהיגים מוסלמים ויהודים, מסמל את המלחמה המחודשת באנטישמיות הגואה בגרמניה בחודשים האחרונים", אמר יפה. "חברי הקהילה שלנו חוששים להפגין את יהדותם: הם לא חובשים כיפה, לא עונדים מגן דוד ומסתירים את הכל. לכן חשוב לנו מאוד לשקם את בית הכנסת", סיכם. 
 
בימים כתיקונם יכול היה בית הכנסת הזה להכיל בתוכו כאלפיים מתפללים, ועל כן יישמרו אלמנטים רבים מהעיצוב המקורי שלו. "המודל החדש של בית הכנסת יזכיר את המראה של המבנה המקורי", אומר האדריכל קיליאן אנדרס. "הצלקות והפצעים של העבר צריכים להיות גלויים ואסור לכסות אותם", הוסיף.
 
תגיות:בית כנסתיהודיםמוסלמיםשיפוץגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה