חדשות בעולם

הרב הראשי: "רצח עם אכזרי בסוריה. כיהודים, צריכים למנוע אותו"

הרב יצחק יוסף התייחס לדיווחים על התקיפה הכימית שעל פי דיווחים שונים גבתה עשרות קרבנות: "מתרחש רצח של נשים וילדים עם נשק להשמדה המונית. תורתנו אור לעמים, החובה המוסרית אינה פתוחה מהחובה להשמדת הכור בסוריה". גלנט על אסד: "מלאך המוות של חפים מפשע"

  • כ"ג ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, התייחס הבוקר לטבח הקשה בסוריה, בו נרצחו על פי דיווחים שונים בין 49 ל-150 בני אדם, אך עוד כ-500 תושבים לפחות סובלים מבעיות נשימה ומריחים מגז כלור. על פי דיווחים נוספים הבוקר, מניין ההרוגים עלה ל-81 לפחות וממשיך לעלות גם היום. הוא החל בתקיפה הכימית של המשטר בעיר דומא שבפרברי דמשק. כך או כך, הרב קרא למדינת ישראל להתערב בנעשה בסוריה ולעצור את הרצח ההמוני. "אמרתי בעבר ואני חוזר ואומר, בסוריה מתרחש רצח עם אכזרי גם של נשים וילדים עם נשק להשמדה המונית", אמר הרב. "כיהודים שעברו השמדת עם, כיהודים שתורתם היא אור לעמים, החובה המוסרית שלנו היא לנסות למנוע את הטבח, זוהי חובה שאינה פחותה מהחובה המוסרית שהייתה להשמדת הכור בסוריה".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במיל' עמוס ידלין, צייץ בטוויטר כי הוא שותף לדעה שישראל חייבת להתערב בטבח. "עם רוח גב מפסגת אנקרה והצהרת טראמפ על נסיגה קרובה אסד שוב הפעיל נשק כימי על אזרחיו. חשוב שממשל טראמפ יחזור על מה שביצע לפני שנה ויפגע במערך הייצור והשיגור הכימי של אסד", כתב. "מדינת ישראל, בעיתוי הרגיש לפני יום השואה, חשוב שגם היא תבהיר את עמדתה המוסרית מול הרוצח שלא מהסס להשתמש שוב בנשק השמדה המוני". עוד הוא כתב: "במקרה זה האינטרס האסטרטגי הישראלי מצביע על אותו כיוון של חובתה המוסרית. נכון לפגוע ולקרקע סופית את טייסת ההליקופטרים הסורית המטילה חביות נפץ. גם בלי גז רעיל בתוכם זהו נשק טרור לא מדויק הפוגע בעיקר באזרחים".

בשעות הצהריים אישר גורם רשמי בממשלת סוריה באמצעות הטלביזיה הממלכתית כי הם מוכנים להיכנס למשא ומתן עם המורדים מארגון ג'יש אל אסלאם בדומא על מנת לסיים את המתקפה. ברוסיה הוציאו הודעה הכחשה לגבי השימוש בנשק הכימי וטוענים כי סוריה לא עשתה שימוש בנשק כזה, על אף המראות הקשים וריח הגז החריף. שר השיכון והבינוי יואב גלנט אמר היום כי בשאר אסד הוא "מלאך המוות של מאות אלפי סורים החפים מפשע. אין ספק שהעולם היה מקום טוב יותר ללא אסד. הליכתו היא דבר מועיל אך לא יביא קץ לכל הבעיות"

תגיות:הרב הראשיסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה