חדשות בעולם

שגרירת ארה"ב על הטבח בסוריה: "מי עושה דברים כאלה? רק מפלצות"

בעוד שרוסיה מאיימת על ארצות הברית, ניקי היילי תקפה בדיון באו"ם: "יכולתי להחזיק כאן תמונות של תינוקות נחנקים, של אמבולנסים שהותקפו כדי למקסם את מספר האזרחים המתים". גם ישראל הגיבה: "מגנה את התקיפה. סוריה ממשיכה להחזיק יכולות כימיות קטלניות"

  • כ"ה ניסן התשע"ח
השגרירה היילי (צילום: פלאש 90)השגרירה היילי (צילום: פלאש 90)
אא

שליח רוסיה לאו"ם, וסילי נבנזיה, אמר אתמול כי "אם ארצות הברית תתקוף בסוריה יהיו לכך השלכות קשות". בדיון שנערך סביב המתקפה הכימית של משטר אסד ליד דמשק, שגרמה לרצח עשרות בני אדם, טענה השגרירה האמריקנית ניקי היילי: "מי עושה דברים כאלה? רק מפלצות".

בסיכומו של עוד לילה סוער, רוסיה מזהירה את ארצות הברית מנקמה, אך טראמפ לא חושש מכך ומשדר מסר כי ההחלטה תתקבל עד מחר. גם השגרירה נייקי היילי לא נותרה אדישה למראות הללו וקראה למועצת הביטחון לבנות מנגנון שיגן מפני התקפות טילים. "יכולתי להחזיק כאן תמונות של סורים מתים שאינם חיילים, שאינם חמושים. הם ההגדרה לאנשים חפים מפשע שנרצחו בשנתם על ידי בשאר אסד", אמרה אתמול. "יכולתי להחזיק כאן תמונות של תינוקות נחנקים ומתחננים לעזרה, של כוחות החילוץ שעוברים מחדר לחדר ובהן משפחות שוכבות ללא תנועה. יכולתי להראות תמונות של בית חולים שהותקף על ידי נשק כימי. אמבולנסים וצוותי חילוץ הותקפו שוב ושוב כדי למקסם את מספר האזרחים המתים. רק מפלצות תוקפות אזרחים ומוודאות שלא יהיו אמבולנסים שיצילו אותם. יכולתי להחזיק כאן תמונות של כל ההרג והסבל. אני שואלת, מה הטעם? המפלצות שאחראיות למתקפות האלה הרי אין להן מצפון. לרוסים, שידיהם מכוסות בדם, אין בושה בתמונות של קרבנות. רוסיה יכלה לעצור את הטבח הזה ולא רצתה. לאף משטר מתורבת אין עניין להיות מזוהה עם המשטר של אסד".

וגם ישראל מגיבה. הלילה גינה משרד החוץ את האירועים בסוריה. בהודעה נכתב: "ישראל מגנה בחריפות את התקיפה בנשק כימי על ידי סוריה במזרח רוטה ב-4 באפריל, שנה בדיוק לאחר ההרג ההמוני שביצע המשטר בחאן שייחון". עוד נמסר: "התקיפה האחרונה מצטרפת לעשרות מקרי הפעלת חומר לחימה כימי על ידי המשטר מאז התחייב אסד להתפרק מיכולותיו אלה ומראה בבירור שסוריה ממשיכה להחזיק יכולות כימיות קטלניות ואף לייצר יכולות חדשות. בכך סוריה מפרה ברגל גסה את התחייבויותיה ואת החלטות הקהילה הבינלאומית בסוגיה".

תגיות:סוריהמתקפה כימיתארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה