חדשות בארץ

מסוכן להכיר: אלו 2 המזיקים שפלשו לשטח ישראל

המשרד להגנת הסביבה הזהיר את ראשי רשויות מקומיות באשר למניעת מפגעי יתושים בשטחם, בפרט מפני יתוש הטיגריס האסיאתי ויתוש הקולקס. כמו כן קורא המשרד לציבור הרחב לעדכן את הרשויות על מפגעים

  • א' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשרד להגנת הסביבה הזהיר את ראשי רשויות מקומיות באשר למניעת מפגעי יתושים בשטחם, בפרט מפני יתוש הטיגריס האסיאתי ויתוש הקולקס. המשרד ציין כי הטיפול שיינתן היום לאוכלוסיית היתושים, ימנע התפרצות מחלות בעתיד הקרוב, ביניהן קדחת מערב הנילוס.

לדברי המשרד, בשל תנאי האביב והקיץ שהקדימו השנה, חלו לאחרונה תנאי אקלים התואמים לפעילות יתושים. על מנת למנוע או לצמצם את התרבותם יש למנוע את המפגעים ולהפחיתם במקור. על כן, קרא המשרד להגנת הסביבה לראשי הרשויות בישראל כדי לפעול למניעת 2 מזיקים:

יתוש הטיגריס האסיאתי – הינו בצבע שחור ובעל פסים לבנים. יתוש זה מתפשט ביישובים רבים, בפרט בחצרות בתים, שם מצויים מקווי מים קטנים. ביכולתו להעביר לאדם נגיפים שגורמים למחלות כדוגמת זיקה, דנגי, צ'יקונגוניה ועוד.

יתוש הקולקס – ההתרבות של יתוש זה נעשית במקווי מים גדולים כמו תעלות ניקוז והוא עוקץ בפרט בלילה. יתוש הקולקס יכול להעביר את נגיף קדחת מערב הנילוס.

על פי דברי המשרד, לאחרונה ישנה עלייה בכמות התלונות של אזרחים על מפגעי יתושים – וזוהי אחריות הרשויות לצמצם את מפגעי היתושים בתחומן. בהתאם הנחיות המשרד, באחריות הרשויות למפות את כל האזורים שיכולים להוות מקומות דגירת יתושים; להסדירם. להדביר רק בחומרי הדברה תברואיים המאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה, ולעדכן את הציבור בנוגע לייבוש מקורות המים ודרכי מניעה, וכן לבצע פעולות הסברה.

ההמלצה לציבור הינה לייבש באופן עצמאי מים שעומדים בחצר הבית, כולל אלו שבתוך דליים. להימנע מהשקיית יתר, להתקיו רשתות לבית, ולהשתמש בתכשירים דוחי יתושים מורשים במידת הצורך. במקביל המשרד להגנת הסביבה מבקש מציבור להתריע ולעדכן את הרשויות על מפגעים.

תגיות:יתושיםהמשרד להגנת הסביבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה