חדשות בארץ

ישראל זוכרת את 23,646 החללים: "חשים בכאב חסר המזור"

לקראת יום הזיכרון: הדגל יירד לחצי התורן והמדינה תתייחד עם המשפחות השכולות, מתאם פעולות הממשלה נקט בסנקציות כלפי משתפי הפעולה עם צעדות חמאס, וכתב אישום הוגש נגד המחבל מהפיגוע בשומרון. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

ישראל זוכרת: מדינת ישראל תוריד הערב את הדגל לחצי התורן ותזכור את 23,646 בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל. מהשנה שעברה ועד היום נוספו עוד 71 חללים מאנשי כוחות הביטחון, ועוד 30 נכי צה"ל שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו כחללים. בישראל חיים 8,929 הורים שכולים, 4,849 אלמנות צה"ל וכוחות הביטחון ועוד אלפי בנים ובנות ואחים ואחיות שכולים. יהי זכרם של החללים ברוך. לקראת היום פרסם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, פקודת יום וכתב: "ביום זה אנו מרכינים את ראשינו לצד בני המשפחות השכולות יקירינו אשר חשים מדי יום ביומו בגעגוע ובכאב חסר המזור".


סייעו לצעדות חמאס וייענשו: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, פרסם בדף הפייסבוק שלו בערבית כי חברות הסעים שסייעו לצעדות חמאס בעזה ייענשו. "העברנו אזהרות והודעות לבעלי חברות ההסעים בעזה, בהן הם נדרשו לא לסייע להסעת פעילי חמאס ומפרי סדר אלימים להגיע לגדר הגבול ברצועת עזה. ביררנו ונודע לנו ש-14 חברות עזתיות סייעו להסעת פעילי החמאס ומפרי הסדר. לכן, כפי שהזהרנו, יוטלו סנקציות על בעלי החברות בשמות המצורפים, הם ומעגל משפחותיהם לא יקבלו זכויות יתר ויבוטל כל קשר שלהם עם ישראל". במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן הכריז על מוסד איליה מירושלים כארגון טרור, בטענה שהוא פועל מטעם מה שמכונה "ארגון החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין".

כתב אישום נגד המחבל מהפיגוע בשומרון: כתב אישום הוגש נגד המחבל מפיגוע הדריסה בשומרון, עלאא קבהא. בפיגוע נהרגו סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני ונפצעו שני חיילים נוספים. קבהא מואשם בגרימת מוות בכוונה של החיילים שנהרגו וכן בניסיון לגרימת מוות של החיילים הפצועים.

 

חוץ

תמך בארגון חרם ולא נכנס לישראל: שר הפנים אריה דרעי סירב להכניס לישראל את ראש עיריית ז'נוויליה הצרפתית משום שהוא תומך בארגוני BDS. הוא הגיע עם רעייתו למעבר אלנבי, אך מבדיקה עלה כי בעבר נכח בישראל כדי לבקר את מרואן ברגותי. דרעי: "לא נאפשר למי שפועל נגד ישראל להיכנס לישראל כדי לפעול ולהסית נגד המדינה".

ראש ממשלת בריטניה נגד סוריה: ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, טוענת כי סוריה מנסה להסתיר ראיות לתקיפה הכימית בדומא ועושה זאת בתמיכת רוסיה. עוד הוסיפה, כי התקיפה בסוריה מטעם המדינה לא נעשתה בלחץ ארצות הברית. "לא עשינו זאת משום שטראמפ ביקש מאתנו, עשינו זאת משום שאנו מאמינים שזה היה הדבר הנכון לעשות", אמרה. "יש תמיכה בינלאומית רחבה לצעד שנקטנו בו".

רוסיה שוב מאיימת על ארה"ב: סגן שר החוץ של ממשלת רוסיה, סרגיי ריבקוב, אמר אתמול (שני) כי הוא מעריך שארצות הברית לא תשוב לתקוף ברוסיה. הוא טען כי "מוסקבה תתנגד לכל ניסיון לתקוף בסוריה. תקיפות נוספות יובילו לתגובה קשה יותר מצידנו. רוסיה תגיב לסנקציות של ארצות הברית בהתאם לחומרתם ולמטרותיהם".

 

מזג האוויר

היום: עליה ניכרת נוספת בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה שרבי. מעל 30 מעלות במישור החוף והשפלה.

רביעי: שרב בכל הארץ כתוצאה מהתחממות נוספת. שרב כבד בפנים הארץ, בשפלה ובעמקי הצפון.

חמישי: ירידה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה. עומס חום בינוני בדרום ובפנים הארץ.

שישי: ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, אך עדיין חם מהרגיל לעונה.

תגיות:יום הזיכרוןכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה