חדשות בריאות

נשארים עם הנעליים גם בבית? חשבו שנית

אם אתם מאלה שמיד כשנכנסים הביתה "מעיפים" את הנעליים מהרגליים, הכתבה הזו לא משמעותית בשבילכם. אבל אם אתם נוהגים להישאר עם הנעליים גם בבית, המשיכו לקרוא

  • ד' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חזרתם מיום עבודה ארוך או מיום לימודים ארוך לא פחות, ואתם עייפים. נוחתים על הספה עם כוס שתייה קרה ומתרווחים. האם אתם גם דואגים להוריד את הנעליים?

מה זה משנה? אתם עשויים לתהות. ובכן, באוניברסיטת אריזונה נערך מחקר, בראשו עומד ד"ר צ'ארלס גרבה. על פי המחקר, הנעליים שלנו, שמסתובבות במקומות רבים מחוץ לבית, נושאות עליהן כמות עצומה של חיידקים – 421,000 חיידקים לפחות בחלק החיצוני של הנעל, ועוד 2887 חיידקים בחלק הפנימי שלה. אלו לא סתם חיידקים, אלא כאלה שעלולים לגרום לזיהומים קשים – כמו אי קולי, סרטיה וקלבסיאלה פנאומוניה. במחקר דומה שנערך באוניברסיטת יוסטון לפני מספר שנים, התברר כי 26.4% מהנעליים מכילות חיידק בשם קלוסטרידיום דיפיצילה. מדובר בחיידק שקיים בגוף באופן טבעי, אך ישנם מצבים בהם הוא מתרבה – למשל בעקבות שימוש באנטיביוטיקה – ואז הוא הופך להיות רעיל לגוף. החיידק הזה עלול לגרום לדלקות ברירית המעיים, ובעקבות זאת לחום, לכאבי בטן ולשלשולים. לא צריך שהנעליים תהיינה ישנות במיוחד כדי לדעת שיש עליהן חיידקים: כבר אחרי שבועיים של נעילת הנעל, מצטברים עליה כ-440,000 חיידקים.

אז מה עושים? פשוט מאד: מורידים את הנעליים בבית ועוברים לנעלי בית. אפשרות אחרת היא פשוט לנקות את הנעליים מידי פעם – על פי המחקר באוניברסיטת אריזונה, ניקוי פשוט של הנעל מוריד כ-90% מכמות החיידקים שעליה.

אל תילחצו. הסיכון שקיים מן החיידקים שעל הנעליים הוא נמוך מאד – הלא אף אחד מאיתנו לא מניח נעליים בסמוך לאוכל, למשל... למרות זאת, אם אפשר להפחית בסיכונים – כדאי לעשות זאת, במיוחד כאשר הדרך להפחית את הסיכון פשוטה כל כך.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:נעלייםבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה