חדשות בארץ

נתניהו: "שומעים את האיומים מאיראן. ניאבק במי שינסה לפגוע בנו"

ראש הממשלה כינס ביום שישי, ה באייר, את שרי הממשלה בבית העצמאות, והחריף את הטון מול איראן. הממשלה: "לולא המדינה, העם היה הולך ומצטמק בגלות. נולד מחדש עם ישראל"

  • ז' אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מדינת ישראל חגגה את יום העצמאות ביום חמישי השבוע, אבל התאריך המקורי בו נוסדה המדינה, ה באייר, חל ביום שישי. בעקבות כך, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את שרי הממשלה לישיבה חגיגית בבית העצמאות. בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "אנחנו מקיימים את ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת, במסגרת חגיגות ה-70 הנפלאות למדינת ישראל. כולנו השתתפנו באירועים המרגשים לציון 70 שנות עצמאותנו. מה שבלט מאוד באירועים הללו זו השמחה העממיתאזרחי ישראל גאים במדינה שלנו. הם אוהבים אותה, והם יודעים להעריך את הישגיה בכל תחום. השמחה והגאווה אינן באות מצו מגבוה – הן בוקעות מן הלב".

במהלך הישיבה הציג נתניהו לחברי הממשלה את מגילת העצמאות המקורית, הנושאת את חתימות חברי מועצת העם. המגילה מאוחסנת בישראל בתנאים מיוחדים בארכיון המדינה. השרים שמעו כי המקום יוסב למוזיאון פעיל שבו תוצג המגילה לראשונה לקהל הרחב. את ההחלטה קיבלה הממשלה עוד בחודש נובמבר וכעת היא תיושם.

"לפני כמה חודשים קיבלנו החלטה לשפץ ולשדרג את הבית הזה. מן הראוי שבית העצמאות המחודש יהיה אתר מורשת מרכזי של מדינתנו, וכך יהיה", המשיך נתניהו. "דוד בן-גוריון קרא את מגילת העצמאות. הוא סיכם את המעמד במילים קצרות וחדות: 'קמה מדינת ישראל, תמה גלות ישראל'. ואני מוסיף: ונולד מחדש עם ישראל. כי אם חלילה לא הייתה קמה המדינה – העם היהודי היה הולך ומצטמק בגלות, ואולי שוב סופג מכות נוראות. ספק אם הייתה ניתנת לנו הזדמנות אחרת לכונן את ריבונותנו".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו שומעים את האיומים מאיראןלוחמי צה"ל וזרועות הביטחון ערוכים לכל התפתחות. ניאבק במי שינסה לפגוע בנו. לא נירתע מהמחיר, ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו".

הממשלה קיבלה באותו מעמד החלטה לשפץ ולחדש את האתרים הבאים: בית בן-גוריון בתל אביב, מוזיאון האצ"ל בשוני, אום רשרש באילת, בית ויצמן במכון ויצמן למדע, מוזיאון הרכבל בירושלים, מרכז מורשת הנח"ל להתיישבות בפרדס חנה ומרכז למורשת ההתיישבות החקלאית בנגב בנחל עוז. נתניהו סיכם: "אנו בטוחים ביכולתנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. נמצאים איתנו לוחמי מחתרות וותיקי קרבות, שגבורתם משמשת לנו מופת".

תגיות:איראןנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה