חדשות בעולם

צרפת מתעוררת? מחאת פוליטיקאים נגד "המוסלמים שמענים יהודים"

יותר מ-300 אנשי ציבור ורוח, בניהם הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, חתמו על מסמך בו הצהירו כי יש לעצור את גל האנטישמיות שנובע מ"קיצונית אסלאמית" ומצהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"

  • ח' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יותר מ-300 אנשי ציבור ורוח, חלקם מוכרים, חתמו בצרפת על מסמך חריף בעקבות גל האנטישמיות הגואה במדינה. המסמך פורסם בעיתון הצרפתי לה פיגארו, ובין החתומים עליו נמנים הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, ראשי הממשלה לשעבר מנואל ואלס וז'אן-פייר ראפארן, ראש עיריית פריז אן הידלגו, מוזיקאים מוכרים וגם פוליטיקאים. 

במסמך מזהירים אנשי הציבור והרוח כי האנטישמיות בצרפת נובעת מ"קיצונית אסלאמית". הם כתבו כי "אנו דורשים שהמאבק בכישלון הדמוקרטי הזה יהיה בראש סדר העדיפויות הלאומי, לפני שיהיה מאוחר מדי - לפני שצרפת לא תהיה עוד צרפת". עוד נכתב בהצהרה כי "בתקופה האחרונה, 11 יהודים נרצחו, חלקם עונו, על ידי מוסלמים קיצונים - רק כי הם היו יהודים". כיום חיים במדינה כחצי מיליון יהודים. זו הקהילה הגדולה ביותר באירופה. יחד עם זאת, בשנים האחרונות נרשם גל של עזיבה בשל הפיגועים והאנטישמיות נגד יהודים.

אבל זה לא הכל. אותם אנשים שחתמו על המסמך גינו את מה שהם מכנים כ"טיהור אתני שקט של יהודים", במיוחד משכונות מהגרים. הם טענו כי התקשורת אינה עוסקת מספיק בנושא. במקביל למסמך, ספר חדש המסקר את פרשת שרה חלימי, הפנסיונרית היהודיה שנרצחה בפריז בשנה שעברה על רקע אנטישמי, יצא לאור. חלימי היא אחת מתוך 11 יהודים שנרצחו ב-12 השנים האחרונות בשל מוצאם ושמה אף הוזכר במסמך. רק לאחרונה נרצחה ניצולת השואה מיריי קנול בת ה-85, שנדקרה למוות בדירתה בפריז וגופתה אף הוצתה. הרשויות הגדירו את הרצח ככזה שבוצע על רקע אנטישמי.

תגיות:צרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה