חדשות בארץ

סימסתם בנהיגה? בקרוב תשלמו 4,500 שקל

ועדה שמינתה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המליצה להחמיר את הענישה: בעבירה ראשונה המשטרה תסתפק באזהרה, אך בשניה הקנס ישולש ובשלישית רשיונכם יישלל. וגם: האם המשטרה תוכל לחטט לכם בנייד ללא צו שופט?

  • י' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השימוש בטלפון הנייד מגדיל פי עשרה את הסיכון לתאונת דרכים - כך עולה מסיכום הדוח שחיברה ועדה שמינתה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הדוח התפרסם בצל קביעת בית המשפט העליון לפיה אחיזה בטלפון הנייד, גם אם לא בוצע בו שימוש, נחשבת לעבירה.

 

הוועדה המליצה לקדם חקיקה שתחמיר בעונשים לגבי נהגים שיתפסו נוהגים וקוראים או כותבים הודעות. בעבירה ראשונה שנהג נתפס יסתפק השוטר באזהרה, בפעם שניה יקבל הנהג קנס של 4,500 שקלים - סכום גבוה פי שלושה מהנהוג כיום. בפעם השלישית יישלל הרישיון מיידית לחודש ימים. בנוסף, ישנה כוונה לקדם חקיקה לפיה המשטרה תשתמש בנתוני הסמרטפון של נהג המעורב בתאונה ללא צו שופט.

 

דוח מעלה נתונים יבשים לגבי הפעולות המסוכנות שעושים הנהגים בנהיגה ובניהן: הודעות טקסט, גלישה באינטרנט וברשתות החברתיות ושימוש בתכנת הניווט. "אלה פעולות הפוגעות באופן ברור ובולט בביצועי הנהיגה", נכתב בדוח. מי שאחראי על הוועדה הוא האלוף במיל' נמרוד שפר ובה חברים חמישה נוספים: ניצב (בדימוס) ברטי אוחיון, ד"ר עופר צלרמאיר המומחה בשיווק וקבלת החלטות בקריה האקדמית אונו, בני קידר שמכהן כראש מנהלת מיגון מטוסים ברשות התעופה האזרחית, צחי רייכנשטיין ממטריקס, וד"ר יעל הדר שנחשבת לחוקרת בכירה בחטיבת מידע ומחקר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

במהלך מסירת עיתונאים שכינסו אמר שפר: "אין כמעט מחקר על הקשר הסיבתי בין שימוש בסמארטפון ובין תאונות דרכים. השימוש בסמארטפון הוא כבר תופעה במימדים של התמכרות. אנחנו מניחים שאי אפשר לנתק את הנהגים לגמרי מהסלולרי ועל כן הצוות גיבש אסטרטגיה להפחתת השימוש בסמארטפון, מיקוד אכיפה בתופעות הבעייתיות ביותר כמו קריאה וכתיבה תוך כדי נהיגה, ומניעת תאונות הדרכים על ידי הטמעת מערכות בטיחות פסיביות".

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד רחלי טבת ויזל: "כבר מ-2012 ישנה עלייה במספרי ההרוגים בתאונות בכל שנה בעולם. הדעה הרווחת היא כי לסמארטפונים ישנו חלק בכך. הוועדה הגישה לנו דוח מפורט שבוחן את הנושא באספקטים שונים ואנו לקחנו את מסקנות הוועדה והמלצותיה ותרגמנו למסמך עבודה במטרה למנף ולפעול לקידום הטיפול בתופעה".

תגיות:נהיגהאסמס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה