חדשות בעולם

רבה של צרפת: "יהודי אירופה ימשיכו להלך זקופים, עם כיפה"

סערת הכיפה: בעקבות הקריאה של נציג הקהילה היהודית בברלין לא לחבוש כיפה מחשש לגילויי אלימות, רבנים מרחבי אירופה קוראים לעשות ההפך. "להסתתר מהאויב האנטישמי לא יפתור את הבעיה", הם אומרים

  • י"א אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעקבות קריאת נציג הקהילה היהודית בברלין שלא לחבוש כיפה ברחבי גרמניה, טוען נשיא "ועידת רבני אירופה", רבי פנחס גולדשמידט, כי "מדובר ביום מצער בתולדות אירופה, כאשר ראש קהילה מציע לבני קהילתו להסתיר את יהדותם בלכתם ברחוב. להסתתר מהאויב האנטישמי אף פעם לא פתר את הבעיה". הוא קרא ליהודי גרמניה לחבוש כיפה.

"כמעט לכל אדם ההולך היום ברחוב יש מצלמה, טלפון, מצלמת וידאו, ורשמקול. אם בזמן אמת יועברו הפרטים של התוקפים והפורעים האנטישמים למיניהם למוקד משטרתי, וכל תוקף ידע שעתידו ומעמד בני משפחתו המהגרת בסכנה בגלל מעשיו, יבוא סוף להטרדות האלה", הוסיף גולדשמידט.

גם רבה הראשי של צרפת, רבי חיים קורסיה, התייחס לאירועים האחרונים. "אינני יכול להסכים לאמירה קשה זו בשום פנים ואופן, כאילו כיפה על הראש כמוה כפרובוקציה חלילה. יהודי אירופה ימשיכו להלך זקופים עם כיפה על ראשם בגאון ובעוז ללא פחד וללא מורא".

רבה הראשי של פרנקפורט, רבי אביחי אפל, אמר: "למרות המקרה הנוראי בברלין, אנו קוראים לחזור לשגרה. החיים היהודיים חייבים להמשיך ולהתנהל בגרמניה בפתיחות ויש להעניק תחושת ביטחון לכל יהודי להמשיך לחבוש כיפה ולא לחשוש מלשאת סמלים יהודיים. על החברה הוותיקה והמתחדשת באירופה להזדהות להפנים ולכבד את הסממנים היהודים שהם חלק בלתי נפרד מאירופה"

תגיות:צעדת הכיפותצרפתאירופהיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה