חדשות בריאות

זה סימן שאתה בריא: 5 סימנים לכך שמצבכם טוב יותר ממה שאתם חושבים

כל שני וחמישי צץ מחקר חדש שגורם לכם לתהות האם אתם נמנים בקבוצת סיכון זו או אחרת? דאגות רבות מטרידות את מוחכם במחשבה שאולי משהו לא בסדר? קבלו 5 סימנים לכך שמצבכם טוב יותר ממה שנדמה לכם

  • י"ד אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל שני וחמישי צץ מחקר חדש שגורם לכם לתהות האם אתם נמנים בקבוצת סיכון זו או אחרת? דאגות רבות מטרידות את מוחכם במחשבה שאולי משהו לא בסדר? קבלו 5 סימנים לכך שמצבכם טוב יותר ממה שנדמה לכם:

1.אתם לא זקוקים לשעון מעורר כדי לקום בבוקר  

אם אתם מהמשכימים ללא כל עזרה טכנית, מדובר בסימן מעודד. במידה ואתם צריכים את השעון שיעיר אתכם, סביר להניח כי איכות השינה שלכם הייתה גרועה או שישנתם מעט מהנצרך. 

2. אתם מטפסים במדרגות מבלי להתנשף בכבדות

יש לדעת כי גוף בריא הוא בעל יכולת לתמוך בפעולות היומיומיות שלנו. כ-150 דקות של פעילות מתונה כדוגמת הליכה היא כמות ההתעמלות השבועית המומלצת. כדי לבחון האם אתם בריאים נסו לטפס במהירות 2 קומות ברגל, וראו כיצד אתם מרגישים. במידה ואתם חשים טוב, לא משתעלים, מתנשמים בכבדות או מרגישים עילפון, זה סימן שאתם בריאים.

3. אתם אוכלים רק כאשר אתם רעבים

כמה מאיתנו באמת פועלים כך? כמה שזה נשמע קל, כך זה קשה. בין כל מטלות היום, אנו לעיתים שוכחים לאכול, ואז כשמגיעה הארוחה אנו מתנפלים עליה. מצד שני קורה לפעמים שאנו אוכלים אך בהיסח הדעת, במקביל לשאר עניינים המבוצעים באותו רגע וכך לא מבחינים בכמויות שאנו מכניסים לגוף. בנוסף, יש פעמים בהם משמש לנו כנחמה, ואנו אוכלים עד שחשים טוב יותר.

על כן האיזון הנכון נובע מההחלטה מה לאכול וכמה. אם אתם מצליחים לשמור על האיזון זה סימן שמצבכם בריא.

4. אתם אוכלים את כל אבות המזון

לרוב אנשים מגבילים עצמם לצורך דיאטה, ונמנעים במכוון מאכילת פירות, פחמימות וסוכרים. למעשה כאשר אוכלים מגוון, אנו מקבלים את כל החומרים המזינים הנצרכים לגוף, וכך הגוף מקבל כל מה שהוא צריך לקיום בריא ומאוזן.

5.אתם לא נרדמים מיד

כהשלמה לנאמר לעיל, כדי לדעת האם אתם עייפים, ראו אם לוקח לכם מינימום 10 דקות כדי להירדם. אדם בריא נרדם בדר"כ כ-10-20 דקות מרגע הליכתו לישון. במידה ואתם נרדמים מיד, אתם כנראה סובלים ממחסור בשינה.

תגיות:בריאותמדרגות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה