חדשות בארץ

מזעזע: רופא בכיר ממליץ למתמחים, "תתאמנו על תינוקות מתים גם ללא הסכמת ההורים"

רופא בכיר בבית החולים בילינסון, פרסם לאחרונה מאמר שבו המליץ לרופאים צעירים להתאמן על גופות תינוקות שמתו, זאת גם מבלי לקבל את הסכמת ההורים. את המלצתו ביסס הרופא על כך שרופאים צעירים אינם יודעים כיצד להחדיר צינורות לתינוקות ופגים, והבובות שעליהם הם מתאמנים -  אינן משיגות את המטרה 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רופא בכיר בבית החולים בילינסון, פרסם לאחרונה מאמר שבו המליץ לרופאים צעירים להתאמן על גופות תינוקות שמתו, זאת גם מבלי לקבל את הסכמת ההורים. כפי שמדווח כעת באתר 'ווינט', מובא כי במאמר שפורסם בכתב העת 'הרפואה' מטעם הסתדרות הרופאים, כתב הרופא כי "השימוש של תינוק שזה עתה נפטר, הוא ראוי ומוסרי".

את דבריו עיגן הרופא בטענה כי האימון באמצעות בובות "אינו משיג את המטרה", וכי גופת תינוק שזה עתה נפטר, ראויה לצורך מטרה זו הרבה יותר. מי שחיבר את המאמר הם פרופ' שאול דולברג המכהן כרופא בכיר בבית החולים בלינסון, וכן ד"ר יחיאל בר אילן מהמחלקה לפילוסופיה בבר אילן – ובו טוענים שניהם כי רופאים צעירים אינם מנוסים דיים בהחדרת צינורות הנשמה לתינוקות ופגים.

לדידם, היות ורופאים צעירים מתנסים בפרוצדורה זו בעיקר במהלך החייאות, היכולת ללמד את המתמחים את הפעולה הזו פוחתת משמעותית ולכן "השימוש בגופות של תינוקות שזה עתה נפטרו הוא פיתרון ראוי בנסיבות, גם כאשר אין הסכמה של משפחת התינוק. טענה זו מקבלת משנה תוקף לנוכח העובדה שבמהלך החייאה אמיתית, מקובל שמתמחה יבצע צנרור קנה תחת השגחת רופא מנוסה יותר, גם ללא קבלת הסכמה מדעת של המשפחה", כתבו השניים.

במאמר אף מופיע סקר טלפוני שבמסגרתו נשאלו רופאים בכירים עד כמה הם מתאמנים על גופות תינוקות שזה עתה נפטרו, וברוב כמעט מוחץ השיבו הרופאים כי הם אינם מתאמנים באופן זה, בין היתר כתוצאה מאי נוחות לבקש זאת מההורים שנמצאים במצב כה רגיש, לאחר שזה עתה איבדו את יקירם.

תגיות:בית חוליםרופאיםמזעזעבלינסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה