חדשות בארץ

53 שנה להירצחו: סיון רהב מאיר בעדות מרגשת על אלי כהן

"נטל את המצה בידיו, התרחק לפינה, מלמל לעצמו בשקט כמה מלים, ואכל אותה". במלאות 53 שנה להוצאתו להורג, סיון רהב מאיר מביאה בדבריה עדות מרגשת על אלי כהן, אחד מאנשי הסוד הבכירים בתולדותינו אשר נתפס, נחשף וזכה לפרסום

(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)
אא

בעקבות המידע שפורסם אמש אודות השקרים האיראניים. ציינה סיון רהב מאיר בדבריה את הנקודה כי אנשי המודיעין נשארים בדר"כ בצל, בלי שנוכל להודות להם. בהקשר זה הזכירה רהב מאיר את אחד המרגלים שבדיוק היום מלאו 53 שנים להוצאתו להורג, הלא הוא אלי כהן הי"ד, אחד מאנשי הסוד הבכירים בתולדותינו אשר נתפס, נחשף וזכה לפרסום. 

כזכור, כהן ריגל בזהות בדויה לטובת ישראל בדמשק, והשיג מידע רב ערך. טרם נודעו פרטים באשר לפעילותו ולכידתו. רק בשנים האחרונות קיבלו בני משפחתו מספר עדויות מרגשות על כך שהצליח להשיג בסוריה מצה בפסח.

אחת העדויות הבאות שמע אברהם, אחיו של אלי, מאישה יהודייה שעלתה מסוריה לישראל, וכך היא מספרת: "אבא שלי היה סוחר יהודי בשוק 'אל חמדיה' בדמשק. בחול המועד פסח נכנס לחנות שלנו כאמל אמין ת'אבת (שמו הבדוי של כהן). הייתי ילדה קטנה, ואני זוכרת איך הוא ניגש לאבא שלי ואמר: 'אדון יוסף, אני מאוד רעב, יש לך משהו לאכול?'. אבא שלי הסביר: 'אדון כאמל, אצלנו היהודים פסח עכשיו, אין לנו לחם או פיתות, רק מצות'. האורח המכובד העמיד פנים שהוא שומע על כך לראשונה: 'מצות? מה זה? טוב, לא משנה, תביא לי מה שיש, העיקר לאכול משהו'. אני זוכרת איך אלי כהן נטל את המצה בידיו, התרחק לפינה, מלמל לעצמו בשקט כמה מלים, ואכל אותה".

עוד סיפרה כי את מכתבו האחרון כתב כהן בפני רבה של סוריה, הרב ניסים כהן, לפני תלייתו היום לפני 53 שנים. את מכתבו סיים במילים: "התפללו לעילוי נשמתי".

יהיו דברים אלו לעילוי נשמתו של אליהו בן שאול וסופיה.

תגיות:אלי כהןסיון רהב-מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה