חדשות בארץ

אחרי תל אביב: גם עיריות חיפה ורמת גן דורשות להימנע ממדורות

אחרי ההודעה של עיריית תל אביב, בחיפה הוחלט לבטל כל פעילות הקשורה להדלקת מדורות בעקבות מזג האוויר. בעיריית רמת גן הוחלט לצמצם משמעותית את האזורים המותרים להבערה. בחיפה אף יופעל פיקוח לכיבוי מדורות מסוכנות

  • י"ז אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

העיר חיפה חוותה לפני כשנה וחצי את אחד האסונות הגדולים שידעה המדינה כתוצאה מפגעי מזג האוויר: אסון הכרמל. בשל מזג האוויר הקשה, הכולל שרב כבד לצד רוחות חזקות, בעיריית חיפה החליטו לבטל כל פעילות הקשורה להדלקת מדורות והודיעו כי לא יפקחו וימנעו הדלקת מדורות שיסכנו את הציבור. "לאור מזג האוויר השרבי, עיריית חיפה בתיאום עם הנחיות רשות הכבאות וההצלה, אוסרת לקיים היום מדורות בכל רחבי העיר. המערכות הקהילתיות ובתי הספר ביטלו את כל הפעילויות המתוכננות בהנחיית העירייה". עוד הוסיפו בעירייה כי: "מי שיבחר להתעלם מהמלצות אלו עושה זאת על אחריותו האישית, עיריית חיפה תפעיל פיקוח לאיתור והפסקה לאלתר של מדורות שימצאו כמסוכנות בכל רחבי העיר".

הבוקר, גם עיריית רמת גן הצטרפה למגמה של הערים הגדולות, כשהודיעה כי צמצמה באופן משמעותי את האזורים המותרים להבערת מדורות. המדורות, כך על פי הודעת העירייה, יהיו מרוכזות באזורים שאינם מסכנים את הציבור ויהיו בעלות אופי קהילתי. כזכור, אתמול הודיעה עיריית תל אביב הודעת המלצה לתושבים לבטל את מדורות ל"ג בעומר בשל תנאי מזג האוויר הקשים. בהודעה נכתב כי "לאור החום הכבד והרוחות השרביות החזקות הצפויות מחר, בהתאם להמלצת סגן ראש העיר, אסף זמיר, ועל פי החלטת ההנהגה - אנו ממליצים שלא להדליק מדורות. אי לכך, הוחלט לבטל את אירוע ל"ג בעומר המתוכנן למחר. אנחנו מבינים את אכזבת הילדים, אך הבטיחות קודמת לכל".

גם בשירותי הכבאות נערכים למדורות. מדוברות מערך הכבאות נמסר כי "על פי כל התחזיות הערב צפויות לנשוב רוחות מזרחיות ערות בשילוב טמפרטורות גבוהות מהרגיל לעונה ולחות נמוכה. זהו שילוב אשר עלול לגרום להתפשטות מהירה של שריפות המסכנות חיי אדם ורכוש. לפיכך, אנו פונים לציבור לאיחוד מדורות, הקטנת היקפן וצמצום כמות חומר הבערה. נוסף על כך יש להקפיד על שמירת מרחקי בטחון גדולים מהרגיל ומאלו הקבועות בתקנות". עוד הוסיפו כי הדלקת המדורות חייבת להיעשות על ידי אדם מבוגר, שישמש אחראי וישגיח על הילדים. בנוסף, יש להדליק את האש עם כיוון הרוח ומומלץ להחזיק בקרבת מקום שני דליי מים ולוודא כיבוי מוחלט של האש טרם עזיבת המקום.

תגיות:ל"ג בעומרחיפהרמת גןמדורות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה