חדשות בריאות

מחקר חדש מגלה את הסוד: כך תזכו לחיות 10 שנים יותר

עד כמה משפיעים הרגלים בריאים על מחלות לב וסרטן? במה תורמים תזונה בריאה, הימנעות מעישון, פעילות גופנית ושמירה על משקל גוף בריא לתוחלת החיים שלנו? מחקר חדש עם מעלה שאלות ותשובות שחשוב לדעת

  • י"ז אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה באמת ההשפעה של הרגלים בריאים על החיים שלנו? במה תורמים תזונה בריאה, הימנעות מעישון, פעילות גופנית ושמירה על משקל גוף בריא על איכות החיים?

מחקר חדש מאוני' הרווארד, שממצאיו פורסמו בכתב העת Circulation, בחן את האפשרות לכמת באופן מדויק את המידה שבה יכולים הרגלי בריאים להשפיע על אריכות ימיו של האדם ובריאותו. על פי הממצאים נמצא כי היצמדות ל-4 ההרגלים קבועים באפשרותה להאריך תוחלת חיים. ואם נהיה יותר מדויקים, מדובר בהארכת חיים של 14 שנה לאישה בת 50, ושל 12 שנים בקרב גברים.

ההרגלים שנידונו במחקר הם: תזונה בריאה, הימנעות מעישון, פעילות גופנית ושמירה על משקל גוף בריא.

במהלך המחקר ניתחו החוקרים נתונים מ-2 מחקרים גדולים של אנשי מקצוע בתחום הבריאות בארצות הברית, בנוסף לשימוש במדגם של כ-79,000 נשים, ומעל 44,300 גברים. במחקר מילאו הנחקרים שאלונים העוסקים במצבם הבריאותי בהרגלי החיים שלהם כל 2-4 שנים, תוך כדי מעקב הדוק אחר 4 ההרגלים שהועלו במחקר.

במחקר נעזרו החוקרים במספר מדדים על מנת למדוד האם הנחקרים היו נחשבים לבריאים: מדד מסת גוף של 18.5-24.9, אם מעולם לא עישנו, פעילות גופנית יומית מעל ל-30 דקות, אם אכלו תזונה שהולמת את הקריטריונים שנבחנו. במשך 34 שנים עקבו החוקרים אחר הקבוצה. במהלך אותה תקופה מתו מעל 42,000 איש. על פי המחקר, כ-14,000 מקרים נגרמו מסרטן, וכ-10,700 בשל מחלות לב וכלי דם.

בהתאם לממצאים נראה כי אלו שעקבו בדבקות אחרי 4 ההרגלים הבריאים בתקופת המחקר היו בעלי סיכון מופחת למות ב-74% בהשוואה לאלו שלא נהגו באף אחד מההרגלים. בנוסף, מעבר להפחתה בסיכון הכללי למות, העוקבים אחר 4 ההרגלים היו בעלי סיכון מופחת של 27% למות ממחלות לב ועורקים, 65% ב סיכון מופחת למות ממחלת הסרטן. להערכת החוקרים, הירידות האלה בסיכון הינן שוות ערך לאריכות ימים ב-10 שנים יותר. וממצאי המחקר מדגישים את החיוניות של ביצוע שינויים קטנים בחיים, אך בעלי השפעה רבה על איכותם.

תגיות:התעמלותתזונהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה