חדשות בעולם

אש המדורה התלקחה, החסידים מסטמפורד היל נפצעו

עשרות חסידים נפצעו במהלך ההדלקה בשכונה הלונדונית, כשעדיין לא ברור מקור הפיצוץ. צוות אנשי הצלה הגיע למקום וטיפל בפצועים שסבלו בעיקר מכוויות. באשקלון: אשה בת 24 נכוותה ממדורה ופונתה לבית החולים במצב בינוני

  • י"ח אייר התשע"ח
רגע הפיצוץ, (צילום מסך)רגע הפיצוץ, (צילום מסך)
אא

עשרות חסידים נפצעו בפיצוץ עז שאירע אמש בשכונת בסטמפורד היל שבלונדון. הפיצוץ אירע בזמן הדלקת מדורת ל"ג בעומר ועדיין לא ברור מה מקורו. על פי עדי ראיה, אש המדורה התלקחה בזמן שמאות חגגו מסביב למדורה. מי שהדליק את המדורה היה הרבי מביאלה. כעבור מספר שניות נשמע הפיצוץ שגרם לבהלה. 

על פי דיווחים שונים, ייתכן שסיבת הפיצוץ נובעת מזריקת מכשיר סמרטפון לתוך המדורה, או במיכל דלק שעמד סמוך וגרם לפיצוץ. כך או כך, תוך דקות הגיעו אנשי הצלה רבים לאזור. הפצועים קיבלו עזרה ראשונה וחלקם הובהל לבית החולים. במקום דיווחו בעיקר על נזקי כוויות. כעשרה בני אדם נפגעו כתוצאה מהפיצוץ וכ-20 נוספים נפצעו במהלך הניסיון לברוח מהמוקד.

החשש מסכנה במהלך הדלקת המדורות לא פסח על הערים המרכזיות בישראל. בעיריית חיפה החליטו לבטל כל פעילות הקשורה להדלקת מדורות והודיעו כי לא יפקחו וימנעו הדלקת מדורות שיסכנו את הציבורגם עיריית רמת גן הצטרפה למגמה של הערים הגדולות, כשהודיעה כי צמצמה באופן משמעותי את האזורים המותרים להבערת מדורות. שתי הרשויות הצטרפו למעשה להודעה של עיריית תל אביב. מאוחר יותר הודיעו גם רשויות אחרות, בהן רחובות ויבנה, על איסור או הגבלה הנוגעת להדלקת מדורות. מדוברות מד"א נמסר הלךילה כי התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על צעירה שנכוותה במהלך הדלקת מדורה באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים ברזילי. מדובר באישה בת 24 והיא פונתה במצב בינוני עם כוויות בפלג גופה העליון. 

מדוברות מערך הכבאות נמסר אמש: "על פי כל התחזיות צפויות לנשוב רוחות מזרחיות ערות בשילוב טמפרטורות גבוהות מהרגיל לעונה ולחות נמוכה. זהו שילוב אשר עלול לגרום להתפשטות מהירה של שריפות המסכנות חיי אדם ורכוש. לפיכך, אנו פונים לציבור לאיחוד מדורות, הקטנת היקפן וצמצום כמות חומר הבערה. נוסף על כך יש להקפיד על שמירת מרחקי בטחון גדולים מהרגיל ומאלו הקבועות בתקנות".

תגיות:מדורהל"ג בעומרהתלקחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה