חדשות בריאות

הרופאים נדהמו: כך ניתן לרפא סרטן באמצעות ארס של נחש

ג'ון ופול ריד, 2 אחים מאירלנד, הצליחו לייצר תרופה נגד סרטן שעשויה מארס של נחש. על מנת לקדם את המחקר הקימו חווה לגידול נחשים בארצות הברית

  • י"ח אייר התשע"ח
אא

ג'ון ופול ריד, 2 אחים מדבלין שבאירלנד הצליחו לייצר תרופה נגד סרטן שעשויה מארס של נחש. שני האחים, העובדים יחד כרופאים, איתרו חומר חלבוני שמצוי בארס של הנחש מזן 'פעמונים', או בשמו המוכר יותר – עכסן.

במהלך 2011 הוכיחו האחים את יעילות התרופה באמצעות ניסוי על 6 חולים בצרפת במצב סופני. למרבה ההפתעה, על 4 חולים הטיפול הצליח. "התוצאות טובות ממה שניתן היה לצפות", סיפר ד"ר ג'ון ריד בכנס שנערך השבוע בשיקאגו.

"אצל שניים מתוך שישה חולים המחלה נשארה יציבה ולא התפשטה, שזה מצוין לשלב הראשון של הניסוי, חמישה שבועות לאחר הטיפול", הסביר ד"ר ג'ון. "לגבי שניים נוספים, הגידול המרכזי לא המשיך לגדול. אפשר לומר שאצל ארבעה מתוך ששת המטופלים – יש לתרופה השפעה חיובית".

לדברי ד"ר ג'ון, לתרופה ישנה השפעה יעילה נוספת. "התרופה היא גם משכך כאבים מצוין. דמיינו לעצמכם שהתרופה לא רק מטפלת בסרטן אלא מטפלת גם בכאבים, ואין לה תופעות לוואי".

על פי הסבר האחים, בארס של הנחש מכיל חומר פעיל בחלבון , אשר קושר עצמו לחלבון שיש לו ביטוי-יתר במרבית התאים הסרטניים. לאחר התקשרות החלבון עם הרעל, התאים הנגועים במחלה משמידים עצמם ב'מוות תאי'.

"אנו שמחים מהתוצאות ונלהבים להגיע לשלב הבא, שאני מאמין יתחיל בקיץ הקרוב. אנו יודעים שההליך בטוח, אבל אנחנו צריכים להוכיח שניתן יהיה לתת את התרופה גם במינון גבוה יותר". אמר ד"ר ריד, והוסיף כי: "בבדיקות הראשונות המינון היה לא יותר מ-0.21 מיליגרם". הוכחנו שאפשר לתת מינון גבוה פי חמישה – ועדיין לא הגענו למקסימום האפשרי. אנו מנסים לגלות מה המינון הקטן ביותר שאפשר להתחיל איתו את הטיפול, ובהמשך להגדיל את המינון לפי ההתקדמות".

על מנת לקדם את המחקר הקימו 2 הרופאים האחים חווה לגידול נחשים בארצות הברית: "יצרנו את הקולנויה שלנו בגן החיות לזוחלים במדינת קנטאקי. העובדה שהנחשים בבעלותנו, מוזילה מאוד את העלות של השגת הרעל. יש לנו נחשי פעמונים אבל גם קוברות, ואנו בודקים אפשרות להשתמש בחומר שכאמור יכול לשמש לאילחוש והפחתת כאבים".

ומתי צפוי הטיפול להיות זמין לציבור? על כך משיב ד"ר ג'ון: "הכל תלוי כמה מהר נגיע לשלב השני והשלישי של הניסויים הקליניים". על פי ההערכות, הטיפול יהיה זמין בעוד כ-5 שנים, במידה והניסוי יעבור בהצלחה.

תגיות:נחשרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה