חדשות בעולם

כתוצאה מכסיסת ציפורניים: הובהל לבית החולים, וכמעט מת

מדובר בהרגל לא היגייני בעליל, אולם מי חשב שטמונה בו סכנת חיים? אב ל-2 הובהל לבית החולים, לאחר שפיתח ספסיס כתוצאה מכסיסת ציפורניים. קראו והישמרו

  • י"ח אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שבועיים לאחר שלוק הנומן מבריטניה נשך את העור סמוך לציפורניים, חש תסמינים שונים המזכירים שפעת: ועד, חום גבוה וזיעה קרה. לתסמינים אלו התלווה קושי בריכוז.

אמנם האצבע של לוק כאבה והתנפחה, ועם זאת לא חשב רגע כי מדובר בפצע שצריך טיפול מיידי. אמו, שהבחינה כי בנה ישן שעות ארוכות, החליטה ליצור קשר עם שירותי הבריאות. בשיחה עמם נאמר לה כי יש להגיע בדחיפות לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

בבית החולים קיבל הנומן 2 אינפוזיות. בשיחה עם ה'דיילי מיל' הווא מספר כי לדברי הרופאים הוא היה כמעט בסכנה להלם זיהומי, ושהוא "בר מזל שנשאר בחיים". 4 ימים נשאר לוק תחת השגחה רפואית צמודה.

כעת לוק מבקש להגביר מודעות לזיהום, שלא טופל בזמן. כמו כולם, גם הוא חשש להפסיד ימי עבודה, אולם כך נוצר מצב שהזיהום החמיר והעיכוב בטיפול כמעט עלה לו בחייו.

ספסיס (אלח דם) הינו מצב שבו המערכת החיסונית בגוף תקיפת איברים פנימיים ורקמות בגוף של המטופל על מנת להילחם בזיהום. חיוני ביותר לקבל טיפול רפואי בהקדם, כדי למנוע התפשטות של הזיהום, ולמנוע פגיעה חמורה באיברים חיוניים וחלילה למוות.

תסמינים של ספסיס: ליקוי בדיבור, ירידה במתן שתן, רעד קיצוני וכאבי שרירים, עור חיוור או בעל כתמים, קשיי נשימה.

תסמינים אצל ילדים: עוויתות, נשימות מהירות, פריחה שלא דוהה כשלוחצים עליה, עור חיוור, כחלחל או בעל כתמים, תחושת קור חריגה, איטיות או כבדות.

 

תגיות:ציפורנייםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה