כתבות מגזין

השגחה פרטית מצמררת: התאומים נולדו באותם שמות ותאריכים, של הבנים שנרצחו

התכוננו, אתם הולכים להתוודע לאחד הסיפורים המצמררים, שמרעידים בימים אלו את אמות הספים של הציבור החרדי

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

התכוננו, אתם הולכים לשמוע את אחד הסיפורים המצמררים - שמרעיד בימים אלו את אמות הספים של הציבור החרדי: הסיפור, שהתפרסם בגרסה מלאה בעלון 'שיחת השבוע' של צעירי חב"ד מגולל את סיפורו של ברוך בורובסקי בן ה-72 ממודיעין, אביו של אביתר בורובסקי הי"ד - שנרצח בתחנת האוטובוס בצומת תפוח לפני כחמש שנים, כאשר מחבל דקרו בסכין והשליכו לתעלה סמוכה. 

בעבר התגוררה המשפחה בכפר חסידים, שם קשרה קשר עמוק ואמיץ עם משפחה אחרת - משפחת יעקב, שאף היא שכלה את בנה אביהוא הי"ד, בפעולת טרור בשכם לפני כ-16 שנה. ההשגחה אירעה במהלך חופשת הקיץ שלפני כארבע שנים, עת יצאה משפחת בורובסקי לאכול במסעדה. "כשנכנסנו למסעדה אשתי אמרה שהיא רוצה לשבת במקום אחד, אני הצעתי מקום שני והנכדה הציעה שנשב ליד הכניסה", משחזר ברוך. 

לבסוף החליטו הסבא והסבתא להיענות לבקשת הנכדה. הם התיישבו במקום שהוצע על ידה והחלו לעיין בתפריטים, כאשר לפתע הבחינו בשתי נשים שנכנסו למסעדה - אחת מהן עם עגלת תאומים. "היינו צריכים לזוז קצת כדי לפנות דרך לעגלת התאומים, ואני פלטתי: 'איזה חמודים. איך קוראים להם? כשהאם סיפרה ששמם אביתר ואביהוא - קפאנו במקום. אחרי רגע שאלנו: 'למה קראתם להם בשמות האלה?', והאם השיבה שהם חיפשו שמות של צדיקים".

 

אותם שמות, אותם תאריכים

בשלב זה נכנסה גם חיה אשתו לשיחה, וסיפרה לשתי הנשים על אביתר ועל צדיקותו הגדולה. על כך שהלך באותו יום לטבול במקווה, ובכלל על הליכותיו הטהורות. "סיפרנו להן גם על אביהוא, בנה של משפחת יעקב, שטמון בבית העלמין מאחורי בננו", משחזר ברוך. 

ואז הגיעה הפתעה נוספת בלתי צפויה, שהותירה את חיה וברוך בהלם: היה זה כאשר שאלו בתמימות מתי התאומים נולדו, וקיבלו כתשובה את אותם תאריכים שבהם נפלו שני הבנים. "אביתר נולד בכ' באייר - בדיוק ביום השנה של בננו אביתר, ואילו אביהוא נולד אחרי השקיעה בכ"א באייר - יום נפילתו של אביהוא יעקב. היינו המומים, לא ידענו איך להגיב נוכח ההשגחה הפרטית הבלתי נתפסת", מסכם ברוך בהשלמה שהגיעה לא כל כך בקלות. 

לדבריו, הסיפור הזה הטריד את מנוחתו ומחשבתו מאז שאירע, עד שרב חשוב אמר לו: 'במכוסה ממך אל תחקור' והרגיע אותו. "אחרי ששמעתי את זה ממנו, הפסקתי לעסוק בזה. כנראה שבורא עולם רצה להראות לנו שיש נר חיים לזכרם של הבנים". 

תגיות:תינוקותהשגחה פרטיתנרצחיםמצמרר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה