חדשות בעולם

חמינאי: "טראמפ, עשית טעות. הנאום שטחי ומטופש"

תופי מלחמה? המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים את טראמפ בשקרים וכינה את נאומו "מטופש ושטחי"

  • כ"ד אייר התשע"ח
עלי חמינאיעלי חמינאי
אא

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם הפועל מלונדון, דיווח היום (רביעי) על חמישה עשר הרוגים, שמונה מתוכם איראנים, בעקבות תקיפת חיל האוויר הישראלי. בנוסף, קיימים גם נעדרים ופצועים.

במהלך הלילה, זמן קצר לאחר החלטתו ההיסטורית של טראמפ, התקיף חיל האוויר מחסנים ומשגרים של טילים איראניים. על פי פרסומים ערביים, מדובר בבסיס שמשמש את הצבא האיראני, וכבר הותקף בעבר פעמים רבות על ידי ישראל.

עוד קודם לכן הורה צה"ל לפתוח מקלטים ציבוריים ברמת הגולן ודיווח שזיהה "תנועות איראניות חריגות" בסוריה ועלה חשש לתקיפה איראנית.

בשל האווירה המתוחה, ולאחר שבצה"ל חידדו את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן, החלו תושבי הצפון להיערך לקראת עימות חלילה. הרשויות המקומיות פתחו מקלטים, ברמת הגולן – על פי הוראת צה"ל, ובצפת ובכרמיאל באופן עצמאי.

במקביל, אף שההנחיה הרשמית היא לקיים כרגיל את הלימודים במוסדות החינוך, משרד החינוך הודיע כי 30 טיולים שהיו אמורים להיערך היום בגולן - בוטלו.

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, פנה באתר האינטרנט שלו לנשיא ארצות הברית ואמר: "טראמפ, עשית טעות". את נאומו של טראמפ הוא "מטופש ושטחי", וציין כי הנאום "הכיל יותר מ-10 שקרים".

"ההסכם עם איראן הוא נוראי, הסכם שלא הביא שלום - ולעולם לא יביא", אמר טראמפ. הוא כינה את ההסכם מ-2015 "מביך" ואמר שבאותה שנה אפשר היה להגיע להסכם טוב - אך הדבר לא קרה. לדברי הנשיא, "בלב ההסכם עם איראן יש פיקציה אדירה, לפיה המשטר הרצחני מעוניין רק בתוכנית אנרגיה גרעינית למטרות שלום".

טראמפ אמר כי המסמכים שהציגה ישראל בשבוע שעבר הוכיחו כי איראן חיפשה לפתח נשק גרעיני. לדבריו, "הסכם הגרעין היה אמור להגן על ארצות הברית ועל בעלות בריתה, אך הוא אפשר לה להמשיך להעשיר אורניום. אם הוא יישאר במקומו, עלול פרוץ מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון".

טראמפ תקף את מנגנון הסכם הגרעין, ואמר כי הוא "מאפשר לה לרמות". הוא טען: "הסכם הגרעין לא פועל לריסון פעילויותיה לערער את האזור, כולל תמיכתה בטרור". נשיא ארצות הברית אמר כי איראן היא התומכת הגדולה ביותר בטרור בעולם וכי העם האיראני "סובל ב-40 השנים האחרונות".

תגיות:עלי חמינאיטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה