חדשות בארץ

המערכת הפוליטית מגיבה על המתקפה הלילה: "כוחנו באחדותינו"

שרים וחברי כנסת מגיבים למתקפה הנרחבת שביצעה ישראל כנגד יעדים איראניים בסוריה: "מחבקים את תושבי הגולן"

  • כ"ה אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, התייחס לתקיפה הלילית, באמרו: "הלילה העברנו מסר חשוב לאיראן ולמשטר אסד: מסר של נחישות ועוצמה. ישראל לא תהסס לפעול נגד הכוחות האיראניים בסוריה, ולא תגלה סלחנות נגד כל ניסיון לתקוף את תושבי הצפון. לא ניתן למשטר הדתי והקיצוני בטהרן לבנות בסוריה כוח צבאי שיהווה איום על אזרחי ישראל. אנחנו רואים במשטר הסורי אחראי לכל המתרחש על אדמתו. אנחנו לא משחקים ולא מבלפים - אנחנו נחושים לעשות כל שיידרש כדי להגן על ישראל".

שר התחבורה ישראל כץ: "בבוקר הזה על כל הציבור בישראל ונציגיו הפוליטיים, להתאחד לתמיכה ברורה במדיניות ממשלת ישראל, למניעת התבססות איראנית בסוריה. בבוקר הזה צריך לחבק את כוחות הביטחון וחיילי צה"ל, ולהצדיע להם על פעילותם המזהירה במשך הלילה להסרת איומים מעל מדינת ישראל. פעילות שתיזכר עוד למשך שנים רבות. כוחנו באחדותנו".

חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר עמיר פרץ אמר: "המסר של ישראל במתקפה המדויקת של חיל האוויר הלילה הוא חד-משמעי: אסור לתת לאיראנים להתבסס על הגבול. יש להמשיך בפריסת כיפת ברזל ולהגיב בנחישות לכל ירי כנגד ישראל. בנוסף, על הממשלה להיערך גם לעימות נרחב יותר, ולהקצות מיד 2 מיליארד שקל הנדרשים לטיפול בפערי המיגון בעורף".

שר התקשורת, איוב קרא, צייץ בטוויטר: "זוהי השעה לאחד שורות ולהתלכד. כולנו מחזקים את ידי צה"ל וכל כוחות הביטחון במשימתם החשובה - למנוע תוקפנות והתבססות איראנית עוינת בסוריה. כולנו מחבקים את תושבי הצפון ורמת הגולן ומתפללים לשלום כולם. עם ישראל חזק".

ח״כ שרן השכל, חברת ועדת חוץ וביטחון: "צה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש אפשרי בגבולותינו. המסר ברור: לא ניתן למשטר האיראני הקיצוני והאכזרי, להתבסס צבאית בסוריה. כל ניסיון לפגוע בריבונותינו ואזרחינו, ימצא אותנו נחושים להגנה על גבולותינו. אני מחבקת ומחזקת את תושבי הגולן".

כזכור, בפעם הראשונה כוח איראני ביצע ירי ישיר לעבר ישראל, ירי נרחב שכלל כ-20 רקטות לעבר מוצבים בגבול. בחסדי שמים, אף אחת מהן לא נחתה בשטח ישראל, ו-4 מהם יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. כעבור כשעתיים, מעט לפני השעה 2 בלילה, הגיבה ישראל בחומרה ותקפה למעלה מ-50 יעדים של "כוח קודס" של איראן השייך למשמרות המהפכה של איראן. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי צה"ל תקף והרס מערכת מכ"ם, מחסן אמל"ח ומוצבי הגנה אווירית בסוריה.

לאחר התקיפה האיראנית כי עשרות רקטות שוגרו לעבר אתרים צבאיים ישראלים. בעקבות אותה תקיפה נרחבת נשמעות אזעקות במועצה האזורית גולן. התושבים באזורים שבהם נשמעו האזעקות מיהרו למרחבים המוגנים ונשארו בהם דקות ארוכות.

תגיות:חברי כנסתמתקפהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה