חדשות בארץ

בכירי הממשל האמריקני מתרגשים: "זה יום שאזכור תמיד. אני גאה להיות כאן"

"זה גם יום של תפילה של בקשה. אנחנו מבקשים מהקב"ה שזה יהיה רק צעד אחד בצעדים הרבים שהביאו אותנו להיום, ולבסוף יובילו אותנו למטרה שלנו - בניית המקדש, ממש פה, כמה מילימטרים מכאן", אמר נשיא ארגון ה-OU

  • כ"ט אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אירוע מיוחד של ארגון ה-OU (ארגון הקהילות היהודיות-אורתודוקסיות באמריקה) מתקיים הבוקר בירושלים. באירוע משתתפים בכירי הממשל האמריקני, שהגיעו לארץ לטקס חנוכת השגרירות החדשה.

שגריר ארצות הברית בישראל, דייויד פרידמן, נשא דברים באירוע. "אומות העולם חוזרות לישראל והן מובלות בידי ידידתה הגדולה ביותר של ישראל - ארצות הברית.

"הנשיא נוסע ברחבי המדינה ואת מחיאות הכפיים הכי חזקות הוא מקבל כשהוא מדבר על העברת השגרירות. זה הדבר הכי פופולרי שהוא עשה והעידוד מכל הקהילה האמריקנית היא יותר ממחממת לב. חיכינו לזה שבעים שנה. גם אלה שלא קשורים לישראל, מריעים להחלטה של הנשיא - כי היא מריעה לארה"ב כשהיא חוזרת למוסר ואמת".

שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, נשא אף הוא דברים. "אני כל כך גאה לשרת בממשל טראמפ ואני כל כך גאה להיות כאן היום. אני יודע שזה יום שאני אזכור תמיד. זה יום שעבדו עליו שבעים שנה.

"אם כל הסיבות האלה לא טובות מספיק, יש עוד אחת להעביר את השגרירות. הנשיא היה יזם נדל"ן והוא רצה שהנכס של השגרירות בצד הנכון של העיר כאן בירושלים".

מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן, אמר בנאומו: "זה גם יום של תפילה של בקשה. אנחנו מבקשים מהקב"ה שזה יהיה רק צעד אחד בצעדים הרבים שהביאו אותנו להיום, ולבסוף יובילו אותנו למטרה שלנו - בניית המקדש, ממש פה, כמה מילימטרים מכאן. כי זה מה שכולנו מתפללים עבורו. היום אנחנו מכירים בצעד הזה כתפילה לקל 

שנגיע ליום הזה במהרה בימינו".

במקביל, רצועת עזה תוססת לקראת העברת השגרירות והחיבוק האמריקני החם. הפלסטינים מקדמים לעבר הגבול צמיגים לצורך הבערתם. ב-10:00 החלו לצאת הסעות מתוך הרצועה לכיוון הגדר, כאשר ההפגנות יתחילו לאחר תיפלות הצהריים. בשעה 16:00, שעת פתיחת השגרירות, צפויות ההפגנות להגיע לשיאן. במערכת הבטחון הבהירו כי מי שיתקרב לגדר, יחבל בה, או יחצה אותה - ייפגע. והזהירו את הארגון שפריצה המונית של הגדר תגרור פגיעה קשה בתשתיותיו.

גם הארגונים הפלסטיניים במזרח ירושלים קראו לכל תושבי מזרח העיר להגיע למוקדי החיכוך עם כוחות הביטחון, כדי למחות על העברת השגרירות. פעילי חמאס קראו "להתקרב כמה שיותר למקום השגרירות" כדי להפגין. תהלוכות נוספות יצאו גם מרמאללה, בית לחם, חברון, שכם ויריחו.

תגיות:שגרירותארה"בישראלירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה