חדשות בארץ

רעננה: נהג ערבי עשה השבת אבדה של עשרות אלפי שקלים, וזכה למשהו שלא ציפה לו

נהג מונית ערבי בשם ויסאם פדילה המתגורר בכפר טירה – נסע על כביש רעננה, כאשר הבחין לפתע בשטרות מפוזרים על כביש, ובסמוך אליהם ארנק. למי היו שייכים השטרות, ולמה זכה פדילה כאשר החזיר אותם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נהג מונית ערבי בשם ויסאם פדילה המתגורר בכפר טירה – היה בדרכו לעוד נסיעה שגרתית על כביש רעננה, כאשר הבחין לפתע בשטרות מפוזרים על כביש, ובסמוך אליהם ארנק. פדילה עצר את מוניתו, הרים את השטרות ואת הארנק, ונכנס למוניתו.

פדילה לא התאפק ומרוב סקרנות החל לספור את השטרות שבארנק, וגילה כי הסכום שלהם מגיע לכמה אלפי שקלים, אך לא התבלבל. הוא מיהר לטלפן לתחנת המשטרה המקומית, ולדווח על האבדה – אך לא הסתפק בזה, ורצה להביא בכוחות עצמו את הארנק לבעל האבדה.

אז התברר שבעלי הארנק הוא לא אחר מאשר ראש הישיבה התיכונית ברעננה, אבינועם אלמגור. כשפדילה נפגש עם אלמגור ומסר לו את הארנק, השניים החלו לדבר ואלמגור החליט כי במקום שיעור מתמטיקה ילמדו התלמידים פרק בהלכות השבת אבידה – כשאורח הכבוד יהא לא אחר מאשר פדילה. "ההורים שלי חינכו אותי שאם מצאת דבר, צריך להחזיר אותו לבעליו", אמר פדילה לתלמידים.

"השיעור שלמדנו היום הוא שכל אדם באשר הוא יכול לעשות טוב, ולא תמיד מה שרואים וחושבים מראש על בנאדם, באמת מלמד על פנימיותו ומעשיו", הסביר אלמגור לתלמידיו. "היה לי חשוב שהתלמידים ישמעו את ויסאם, גם כדי לשבור סטיגמות שיכולות להיות אצל חלקם, וגם כדי שיבינו שראוי וניתן ללמוד מכל אדם".

 

תגיות:ערביםהשבת אבדהמצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה