חדשות בארץ

ההסלמה ברצועת עזה: 52 הרוגים, ולמעלה מ-2,000 פצועים. צה"ל: "ערוכים לכל תרחיש"

על אף שהמפגינים הוזהרו קשות מפני תגובת צה"ל לפריצת הגדר, המהומות בעזה ממשיכות וגובות מחיר כבד בצד הפלסטיני: 52 בני אדם נהרגו, ולמעלה מ-2,000 נפצעו עד כה בהפגנה שצה"ל מכנה אותה 'הקשה ביותר בשנים האחרונות'

עזה בוערת: אחת מזירות המהומה (צילום: דובר צה"ל)עזה בוערת: אחת מזירות המהומה (צילום: דובר צה"ל)
אא

על אף שהמפגינים הוזהרו קשות מפני תגובת צה"ל לפריצת הגדר, המהומות בגדר המערכת בעזה ממשיכות, וגובות מחיר כבד בצד הפלסטיני: 52 בני אדם נהרגו, ולמעלה מ-2,000 נפצעו עד כה בהפגנה שצה"ל מכנה אותה 'הקשה ביותר בשנים האחרונות'. 

לפני זמן קצר אישרו גורמים בכירים בצה"ל כי מטוסי קרב תקפו חמישה יעדים של ארגון החמאס בצפון עזה, תקיפה שהוגדרה כ'אלימה באופן חסר תקדים' - ועוד היד נטויה.

"אנחנו ערוכים גם לתרחישים שטרם נראו", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס. "סל הכלים שעומד לרשות צה"ל הוא רחב ביותר, ואנחנו ערוכים עם הרבה מאוד יכולות, ולא רק קרקעיות. אנחנו נחושים לבצע את המשימה, ומסוגלים להתמודד מול מגוון תרחישים". כחלק מאותם תרחישים, נערכים בצה"ל גם לקראת מתקפת טילים מצד תושבי עזה. 

על פי הדיווחים, קרוב ל-40 אלף מפגינים הסתערו על גדר המערכת במטרה לחדור אל שטח ישראל, ואלפים הקימו מאחזי אוהלים במרחק של חצי קילומטר מהגדר – אך מפיקוד העורף נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לעת עתה.  

 

מטענים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל

מרחב הגדר הוכרז כשטח צבאי סגור, וצה"ל מעריכים כי זוהי הפרת הסדר הגדולה ביותר שנראתה אי פעם בהפגנות מהסוג הזה וכי הטקטיקה של חמאס אינה שונה בהפגנה זו מכל קודמותיה: גם הפעם, "חמאס הציב נשים רבות בחזית ההסתערות על הגדר, מתוך מאמץ להקשות עלינו לטפל במטרות טרור", אמרו מפקדי האזור. "זו האלימות הכי משמעותית שהייתה עד כה מאז תחילת ההפגנות".

עד כה מדווח על 52 הרוגים – ביניהם גם חמישה פעילים מהזרוע הצבאית של החמאס, ולמעלה מ-2,000 פצועים בשטח. משרד הבריאות הפלסטיני פרסם רשימה של חלק מן ההרוגים, כשההרוג הראשון הוא ענאס חמדאן קודיח בן ה-21, שנהרג בתקרית מזרחית לחאן יונס. 

בתקריות נוספות נהרגו על פי דיווחי הפלסטינים גם מוסעב יוסף אבו לילה (29), עבידה סאלם פרחאן (30), מחמד אשרף אבו סתה (26), בלאל אחמד אבו דקה (26), עז אלדין מוסא אלסמאכ (14), עז אלדין נאהצ' אלעויטי (23), מופיד אל פרא (30), אחמד עוואדללה, עיסאם אבו לולי, ועבד אל מנעם אל פרא. 

בחסדי ה' יתברך, בין כוחותינו אין נפגעים, זאת למרות שהמפגינים השליכו מטענים ועשרות בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, על מנת להבעיר את האזור.   

ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי אייזנקוט, התכנס יחד עם מפקדי אוגדת עזה להערכת מצב שבה הוחלט על המשך הפעילות המבצעית באזור, תוך שמירה על הריבונות הישראלית, ועל הבטחת הביטחון הכללי של אזרחיה.

תגיות:מהומותהרוגיםהסלמהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה