חדשות בעולם

מניין ההרוגים בעזה עלה ל-59. בעולם תוקפים את ישראל

טורקיה ודרום אפריקה מגנות את ישראל, בעוד הבית הלבן ואוסטרליה מטילים את האשמה על חמאס. דריכות שיא לקראת יום נוסף של עימותים

  • א' סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דריכות שיא הבוקר (שלשי) בגבול עזה. הפלסטינים מאיימים להביא 100 אלף איש להפגנות על הגדר, על רקע ציונו של יום הנכבה. הנשיא הפלסטיני אבו מאזן כבר הודיע אתמול על שביתה כללית לצד שלושה ימי אבל לאור המהומות בגבול הרצועה.

מקורות פלסטינים מדווחים כי במהלך הלילה מתו מפצעיהם 4 נוספים, ומניין ההרוגים עומד על 59. לפי הפלסטינים, תינוקת בת שמונה חודשים בשם לילה רנדור, שהובאה למוקדי החיכוך אתמול, מתה משאיפת גז.

במקביל, מדינות רבות בעולם תוקפות את ישראל. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הורה על השבת השגרירים מישראל ומארה"ב בגלל הרג הפלסטינים. הוא המשיך להאשים את ישראל בטבח, וציין כי האשמה היא גם בהעברת השגרירות לירושלים. "מי שאחראי לשפיכות הדמים הם נתניהו וטראמפ", אמר ארדואן.

גם ממשלת דרום אפריקה החליטה להחזיר את השגריר מישראל לאחר שגינתה בחריפות את "התוקפנות האלימה של הכוחות הישראליים בגבול עזה" לשון ההודעה.

המשרד לקשרי חוץ ושיתוף פעולה של דרום אפריקה אמר כי הקרבנות בעזה "השתתפו במחאה לא אלימה נגד חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים". לנוכח "ההתקפה הישראלית חסרת ההבחנה ותוצאותיה הקשות, החליטה ממשלת דרום אפריקה להחזיר את השגריר סיסה נגומביין לאלתר עד להודעה חדשה". בהודעה הדרום אפריקנית נקראת ישראל "לסגת מרצועת עזה ולחדול מפלישות אלימות והרסניות לשטחים הפלסטיניים". עוד נאמר כי האלימות ברצועת עזה עלולה לטרפד הקמה מחדש של המוסדות הפלסטיניים והתשתיות.

גם אוסטרליה האשימה את חמאס. ראש הממשלה האוסטרלי, מלקולם טרנבול, האשים את חמאס בריאיון שהעניק לתוכנית רדיו מקומית: "חמאס מחפש עימות ומנסה להתגרות בצה"ל. הם דוחקים אנשים למקום שבו סביר מאוד שהם ייפגעו מירי", אמר.

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס, ביוזמתה של כוויית, לדיון חירום על המהומות בעזה ומעבר השגרירות. הדיון, שיתקיים היום או מחר, צפוי להיות סוער במיוחד. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, החל בסבב שיחות עם עמיתיו לקראת הדיון, והוא מעביר להם חומרים המציגים את פעילות הטרור של חמאס.

תגיות:עזההרוגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה