חדשות בעולם

ארדואן לנתניהו: "דם על ידיך. קרא את עשרת הדיברות". איך הגיב שר החקלאות?

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תוקף הבוקר (ג') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו בהובלת "מדינת אפרטהייד שכבשה אנשים חסרי הגנה במשך יותר מ-60 שנה". איך הגיב שר החקלאות?

אא

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תוקף הבוקר (ג') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו בהובלת "מדינת אפרטהייד שכבשה אנשים חסרי הגנה במשך יותר מ-60 שנה".

את הדברים צייץ ארדואן בחשבון הטוויטר שלו, תוך שהוא מאשים את נתניהו במותם של 59 הפלסטינים שנהרגו אתמול בעזה. "לנתניהו יש דם פלסטיני על ידיו, והוא לא יכול לכסות על פשעיו בכך שהוא תוקף את טורקיה", כתב ארדואן והוסיף: "רוצה שיעור באנושיות? תקרא את עשרת הדיברות".

חילופי הדברים הקשים בין ישראל לטורקיה החלו על רקע החלטת הנשיא הטורקי לגרש את שגריר ישראל באנקרה, איתן נווה. שעות לאחר סילוקו של נווה, הוחלט בישראל על החזרתו של השגריר הטורקי בירושלים למדינתו, עד להודעה חדשה, כתגובת נגד.

 

האם תגובת ארדואן קשורה לבחירות הממשמשות ובאות?

ארדואן גם האשים את נתניהו בביצוע 'טבח' בפלסטינים, אך נתניהו לא נשאר אדיש להשתלחות כלפיו, ואמר כי "ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של החמאס, ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אז אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר".

בתוך כך, שר החקלאות אורי אריאל אסר לפני שעה קלה ייבוא תוצרת חקלאית מטורקיה לישראל, כתגובה להתנהגותו הצבועה של ארדואן – שחלק מן הקולות שנשמעים כעת טוענים כי תגובתו החריפה אינה אלא מאמץ לגייס קולות לקראת הבחירות הממשמשות ובאות.

"לא ניתן יד למדינה שמטיפה מוסר בצביעות כזו למדינת ישראל. הנשיא ארדואן מטיף לעולם כולו בזמן שהוא מממן ארגוני טרור כמו חמאס, והגיעו מים עד נפש", סיכם.

תגיות:עזהטורקיהתקיפהארדואןנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה