חדשות בעולם

המשבר מחריף: טורקיה גירשה את הקונסול הישראלי מאיסטנבול

ארודאן במתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו. ראש הממשלה בתגובה: "אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס"

  • ב' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
עוד החרפה ביחסי שתי המדינות: אחרי גירוש שגריר ישראל באנקרה והחזרת השגריר מישראל, הודיע משרד החוץ הטורקי לקונסול הכללי של ישראל באיסטנבול, יוסי לוי-הספרי, שעליו לעזוב את המדינה בהקדם. ישראל גירשה את הקונסול הטורקי בירושלים

הלילה (רביעי) הודיע משרד החוץ הטורקי לקונסול הכללי של ישראל באיסטנבול, יוסי לוי הספרי, שעליו לעזוב את המדינה בהקדם. זוהי החרפה נוספת ביחסי שתי המדינות.

אתמול הודיעה טורקיה לשגריר ישראל באנקרה איתן נאה כי עליו לעזוב את המדינה, והחזירה את השגרירים מארצות הברית ומישראל. טורקיה הכריזה על שלושה ימי אבל בעקבות הרג 61 הפלסטינים שהתפרעו על הגדר ברצועת עזה והעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

בתגובה לגירוש שגריר ישראל בטורקיה, זומן אחר הצהריים הקונסול הטורקי בירושלים חוסנו גורקן טורקואולו למשרד החוץ, והתבקש לחזור לארצו להתייעצויות לזמן מה.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן המשיך בהתקפותיו חסרות הרסן נגד ישראל. "חמאס אינו ארגון טרור והפלסטינים אינם טרוריסטים", צייץ ארדואן בטוויטר. "זו תנועת התנגדות שמגנה על המולדת הפלסטינית נגד כוח כובש. העולם סולידרי עם הפלסטינים אל מול המדכאים שלהם".

הנשיא הטורקי המשיך במתקפותיו הישירות על נתניהו. "רוצה שיעור באנושיות? קרא את עשרת הדברות", אמר ארודאן. "נתניהו הוא ראש מדינה שכבשה אדמות של אנשים חסרי הגנה במשך יותר מ-60 שנה, תוך הפרת החלטות האו"ם. יש לו דם של פלסטינים על הידיים, והוא לא יכול לכסות על הפשעים בעקבות מתקפה על טורקיה".

הנשיא הטורקי התייחס גם להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ואמר כי "ההיסטוריה לא תסלח לארצות הברית כמו שהיא לא תסלח לישראל".

נתניהו הגיב להתקפה הטורקית. "‏ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר", אמר ראש הממשלה. "אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה".

עדיין לא ברור אם החזרת השגריר הישראלי מאנקרה מהווה הסלמה משמעותית ביחסים, או שמדובר בגירוש זמני בלבד. מקורות במשרד החוץ באנקרה מסרו אתמול כי "טורקיה הודיעה לשגריר לחזור לישראל 'לזמן מה'".

תגיות:טורקיהאיסטנבולקונסול ישראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה