חדשות בעולם

שגריר ארה"ב: "בורא עולם נתן את ארץ ישראל לעם היהודי"

"במקום להתחיל את הסיפור ב-1947 בוא נלך 3,500 שנים לאחור, לימי התנ"ך", אמר פרידמן בראיון. "מהתנ"ך לומדים שהמסר שארץ ישראל שייכת לעם היהודי הגיע ישירות מאלוקים"

  • ב' סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, העניק ראיון לרשת השידור הציבורית NPR. מדובר באחת הרשתות שאינן מסתירות את סלידתן מהנשיא המכהן דונלד טראמפ.

במהלך הראיון נשאל השגריר האם לדעתו העברת השגרירות תתרום לקידום תהליך השלום. "מה שעשה הנשיא הוא להחזיר את הכוח לארה"ב", השיב פרידמן. "המהלך הזה יאפשר לכל הצדדים להתמקד בסוגיות המרכזיות".

המראיין המשיך לדון בנושא, וציין כי עיין במסמכים היסטוריים וראה שהאו"ם בכלל רצה את ירושלים, במקור, כעיר בינלאומית, וישראל נגסה ברצון הזה בהדרגה.

על כך השיב פרידמן: "במקום להתחיל את הסיפור ב-1947 בוא נלך 3,500 שנים לאחור, לימי התנ"ך. אחד הפרשנים הגדולים של התנ"ך הוא רש"י שאמר שהסיבה שהמקרא מתחיל עם בריאת העולם היא כדי להבהיר לעולם שהמסר שארץ ישראל שייכת לעם היהודי הגיע ישירות מאלוקים.

''כך שאם אומות העולם יאמרו שלעם היהודי אין כל קשר לארץ ישראל, ניתן יהיה להצביע על כך שבורא העולם הוא זה שנתן אותה", הוסיף השגריר.

עוד הוסיף פרידמן ואמר כי "גם אם נלך על פי גישתך, ב-1947 חילק האו"ם את ארץ ישראל ליהודים ולערבים וקבע את בינאום ירושלים. הערבים דחו את זה, היהודים קיבלו. הערבים פתחו במלחמות ובסופן ישראל כבשה את ירושלים".

המראיין אמר כי מדובר בכיבוש של שטח פלסטיני. על כך השיב השגריר: "תן לי לתקן אותך. העובדות הן שישראל כבשה את השטח מידי ירדן. לא שלטו כאן פלסטינים. גם שליטתה של ירדן בירושלים וביהודה ושומרון הוכרה רק על ידי בריטניה ופקיסטן, כך שמבחינה בינלאומית לא ממש היו לירדן זכויות משפטיות. מבחינה זו, זכויותיה של ישראל בירושלים באותה עת, היו גבוהות לאין ערוך".

המראיין המשיך ושאל האם האמריקנים יתמכו בפתרון שתי מדינות. "אין לנו בעיה עם הפתרון הזה אם שני הצדדים ירצו בו. לא נכפה אותו", השיב פרידמן. "חשוב שמדינה פלסטינית תקום כשהיא לא מאיימת על ישראל, ירדן או מצרים".

תגיות:שגריר ארה"בהעם היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה