חדשות בארץ

שגרירות גואטמלה נחנכה בירושלים: "אהבה בין אחים"

היום נחנכה שגרירות גואטמלה בירושלים, ובשבוע הבא תיפתח שגרירות נוספת. גלנט: נקים רובע שגרירויות בירושלים

  • ב' סיון התשע"ח
בנימין נתניהו ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, (צילום: פלאש 90)בנימין נתניהו ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, (צילום: פלאש 90)
אא

היום (רביעי) חנכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס את השגרירות החדשה בירושלים. גואטמלה היא המדינה השנייה שמעבירה את השגרירות שלה לירושלים בעקבות החלטת ממשל טראמפ.

במהלך האירוע נשא ראש הממשלה נתניהו נאום חם ולבבי. "לפני יומיים פתחנו את שגרירות ארה"ב בירושלים, וזה לא צירוף מקרים: תמיד הייתם בין הראשונים", אמר נתניהו כשהוא מתייחס להכרתה של גואטמלה בישראל לפני 71 שנה. "הייתם המדינה השנייה שהכירה בישראל, והיה לכם תפקיד מאוד חשוב בהקמת המדינה. השגריר שלכם לאו"ם היה מאוד פעיל בהפעלת לחץ על המדינות שיתמכו בהחלטת החלוקה".

"ברוח הזו של חברות אמיצה וקשר משותף אנחנו מקבלים אתכם לירושלים", המשיך ראש הממשלה. "אני מצפה לשוחח איתך (עם נשיא גואטמלה) על הדרכים בהם אפשר לקדם את הברית הזו. אני חושב שצריך עוד רחובות על שם גואטמלה בישראל. אני רוצה שגם יקראו רחובות על שם ישראל בגואטמלה, ולכן אני מודיע שהביקור הבא שלי בדרום אמריקה יעבור בגואטמלה".

נשיא גואטמלה, מוראלס, נשא אף הוא דברים. "בין גואטמלה וישראל יש ברית כנה בת 70 שנה. מה שמאחד זו אהבה בין אחים. אנו מביאים מסר של אהבה בין אחים. אנו מרגישים בבית כי אנו יודעים שהעם בישראל אוהב את העם בגואטמלה. הילדים שלכם והדורות הבאים יזכרו שמדינה אמיצה עשתה למענכם דברים אמיצים כי יש לכם מקום בלב שלנו. ומהיום יש לנו שגרירות בירושלים כי אנו אחים. המשימה הושלמה אבל כמובן שיש עוד משימות גואטמלה וישראל מאוחדות לדורות הבאים, ואלוקים יברך אתכם".

בשבוע הבא צפויה גם פרגוואי לחנוך בנין חדש לשגרירות בירושלים. גם בהונדורס בוחנים בימים אלה את המהלך.

בתוך כך, אתמול הצהיר שר הבינוי והשיכון יואב גלנט כי "אנו מובילים תוכנית להקמת רובע שגרירויות בירושלים, כפי שיש בכל עיר בירה ברחבי העולם".

גלנט הוסיף כי העברת השגרירות האמריקנית היא רק הסנונית הראשונה, וקרא לממשלת בריטניה להזדרז ולהעביר אף היא את השגרירות לירושלים. "אנחנו מתכננים שגרירויות למדינות נוספות שתעבורנה לבירה", ציין, "המקומות הטובים עם הנוף לעיר הולכים ואוזלים".

עם זאת, נכון לעכשיו, טרם נבחר מיקום קונקרטי למיקום רובע השגרירויות. במשרדו של השר ציינו כי צוות מקצועי בוחן מספר אופציות למיקום.

תגיות:שגרירות גואטמלהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה