חדשות בעולם

שגרירת ישראל בבלגיה נקראה לנזיפה. לא תאמינו כיצד הגיבה

שגרירת ישראל בבלגיה ובלוקסמבורג, סימונה פרנקל, נקראה לשיחת נזיפה במשרד החוץ הבלגי, והשיבה להם דברים נוקבים: "עמדותיכם החד צדדיות אינן תורמות לשלום"

  • ג' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סימונה פרנקל, שגרירת ישראל בבלגיה ובלוקסמבורג, זומנה אתמול (רביעי) למשרדי החוץ של שתי המדינות, לשיחת נזיפה בעקבות ההפגנות האלימות על גדר הרצועה.

תת-מנכ"ל משרד החוץ בבלגיה, אניק ואן קלסטר, פתחה את השיחה באמרה שהתבקשה על ידי שר החוץ הבלגי ריינדרס לזמן את פרנקל כדי להבהיר את עמדת בלגיה, למחות על הנעשה בגבול עם עזה ועל חוסר הפרופורציות של השימוש בכוח.

קלסטר המשיכה וציינה כי היא מוחה על הדברים שאמרה פרנקל בראיון לרדיו הבלגי RTBF, לפיהם כל ההרוגים בעזה הם מחבלים. "דברים אלו אינם מקובלים עלינו", אמרה. "אנו פונים אליכם ומבקשים לפעול בהתאם לדין הבינלאומי של שימוש פרופוציונלי בכוח ושמירה על חיי אדם. נתמוך בהקמת ועדת חקירה עצמאית ואנחנו קוראים לכל הצדדים לעשות מאמצים כדי להביא שלום לאזור".

שגרירת ישראל הקשיבה והחליטה להשיב בהרחבה על כל הנקודות שהועלו. "באשר לוועדת חקירה עצמאית, מעולם לא הייתה ועדת חקירה עצמאית בענייננו. כולן היו נגועות בפוליטיקה, שם יש רוב אוטומטי נגד ישראל, מה עוד שבלגיה היא האחרונה לטעון שוועדת החקירה עצמאית, כאשר ראש ממשלת בלגיה שארל מישל, טען עוד לפני שהוועדה הוקמה שישראל צריכה להיענש, כך שאתם כבר קבעתם את התוצאות", השיבה פרנקל.

פרנקל המשיכה בדבריה הנוקבים, והתייחסה לביקורת על הדברים שאמרה בריאיון לרדיו: "אתם נזעקתם מכך שהגדרתי את כולם מחבלים, אבל כבר הבוקר אנחנו יודעים שאותה תינוקת בת שמונה חודשים שלכאורה נפגעה מידי צה"ל, אפילו העיתונאים בעזה כבר ממתנים את עמדתם ואומרים שייתכן שהיא כבר גססה לפני כן והובאה בכוונה לגדר".

"העובדה שבלחיצת כפתור של חמאס המפגינים נעלמו מהגדר, מוכיחה כאלף עדים מי הביא אותם לשם", אמרה פרנקל. "הייתי מבקשת לשמוע מכם איך אתם מגדירים פרופורציונלי?", פנתה בשאלה לקלסטר. 

"אין מישהו שרוצה בשלום יותר מאיתנו אך תגובתה של בלגיה ועמדותיה החד-צדדיות בדרך כלל אינן תורמות לשלום", סיימה פרנקל את דבריה. 

בדיווח שהעבירה פרנקל למשרד החוץ, ציינה כי "נראה שמשרד החוץ הבלגי שייך לאסכולה שלפיה כששגריר נקרא לזימון או לשיחת נזיפה, הוא אמור להתנהג כילד נזוף, להקשיב בהרכנת ראש ולא להשיב. אני השבתי והטחתי בבלגים: עמדותיכם החד-צדדיות אינן תורמות לשלום".

תגיות:ישראלשגרירת בלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה