חדשות בארץ

נתניהו לנשיא פרגוואי: "תודה, אתה חבר בלתי רגיל. לא נשכח את זה"

הבוקר, בגן הטכנולוגי בשכונת מלחה בירושלים, נחנכה שגרירות פרגוואי. "פרגוואי עזרה ליהודים להימלט מגרמניה הנאצית. לעולם לא נשכח את זה", אמר ראש הממשלה בטקס

  • ז' סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שגרירות פרגוואי בירושלים נחנכה היום (שני) בטקס חגיגי, בהשתתפות נשיא פרגוואי קארטס וראש הממשלה נתניהו. השגרירות החדשה ממוקמת בשכנות לשגרירות גואטמלה, בגן הטכנולוגי שבשכונת מלחה בירושלים.

במהלך הטקס, הודה ראש הממשלה נתניהו לנשיא קארטס "אני רוצה להתחיל בהצדעה לחבר של ישראל וחבר אישי שלי, להורסי קרטס. תודה הורסיו. אתה חבר בלתי רגיל, הגעת לכאן עם משלחת גדולה וחתמנו על הסכמים שונים. הגעת לפגוש אותי בבאונוס איירס כדי לפגוש אותי ואני לא שוכח זאת ואני הגעתי לכאן כדי לפתוח את השגרירות של פרגוואי".

"זה יום גדול לישראל, לפרגוואי ולידידות בינינו", הוסיף נתניהו. "פרגוואי עזרה ליהודים להימלט מגרמניה הנאצית. לעולם לא נשכח את זה. עשיתם את זה לפני, במהלך ואחרי השואה. זה היה ביטוי של חמלה שתמיד תישאר בליבנו. פרגוואי תמכה בהקמת מדינת ישראל, הכירה בישראל באו"ם. לא נשכח גם את זה".

עוד אמר נתניהו לנשיא פרגוואי: "תחת המנהיגות שלך נקטה פרגוואי צעדים אמיצים בזירה הבינלאומית וסירבה לשתף פעולה עם השקרים נגד ישראל. הגיע הזמן לעשות הרבה יותר ולהזניק את שיתוף הפעולה בינינו כמו מים. אנו דנים על מים, חקלאות, ביטחון ואנו עושים ורוצים לעשות יותר. ונעשה יותר".

נשיא פרגוואי נשא אף הוא דברים. "לפתיחת השגרירות יש משמעות מיוחדת כי היא מבטאת את הידידות הכנה והסולידריות האמיצה בין פרגוואי לישראל. אני לא אוהב עמדות קושרות או דו משמעיות. הידידות שלנו מבוססת על עקרונות משותפים כגון דמוקרטיה, סובלנות וכבוד, חוסר אפליה ודו קיום בשלום".

דקות לפני טקס חנוכת השגרירות, ליווה את הנשיא מנכ"ל יקב ירושלים, אל"מ במיל' ארז וינר, לסיור במתחם 'יקב ירושלים' החדש בטחנת הקמח בימין משה. אל"מ וינר העניק לנשיא פרגוואי את יין ה-70 שהושק במהדורה מיוחדת, עם הקדשה אישית כאות הוקרה על הידידות בין ישראל לפרגוואי.

שעות ספורות לפני חנוכת השגרירות, נפגש הנשיא קארטס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. "פרגוואי רחוקה אלפי קילומטרים מישראל, אך הלבבות שלנו קרובים. במשך יותר מ-70 שנה פרגוואי חברת אמת של ישראל ואכן, אנו מציינים 70 שנים לישראל ולכינון היחסים הדיפלומטיים בינינו", אמר ריבלין לקארטס.

"היחסים האיתנים בין המדינות הלכו והתחזקו במשך השנים, הודות לשיתופי הפעולה בתחומי הייצוא והמסחר, החקלאות והביטחון", הוסיף ריבלין.

נשיא פרגוואי נהנה מקבלת הפנים החמה. "זהו ביקורי השני בישראל כנשיא, אבל כעת אני בטוח שאבקר לעיתים קרובות יותר, בישראל אני מרגיש בבית. רבים שואלים אותי מדוע החלטנו להעביר את השגרירות לירושלים ועל כך אני יכול להשיב - שאנו שמים את הדברים במקום הנכון. אנו לא חבים לכם דבר, ואתם לא חבים לנו דבר, זהו המעשה הנכון לעשות".

פרגוואי היא מדינה דרום אמריקנית, השייכת מבחינה תרבותית לאמריקה הלטינית. בין ישראל לפרגוואי קיימת היסטוריה של קשר ידידות איתנים. כבר ב-1947 היתה הייתה פרגוואי בין 33 המדינות שהצביעו בעד תוכנית החלוקה. פרגוואי היא המדינה השלישית שמעבירה את שגרירותה לירושלים. לפניה העבירו את השגרירויות ארה"ב וגואטמלה.

תגיות:נתניהונשיא פרגוואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה