חדשות מדע וטכנולוגיה

האם לבני אדם יש ’עיניים מאחורי הראש’? מחקר יפני חדש טוען שכן

האם מה שאנחנו לא רואים בהכרח אינו קיים? חשבו שוב: מחקר יפני חדש מצא כי לכל בני האדם יש 'עיניים אחוריות', שבעזרתן אנחנו מסוגלים לראות גם מה שאיננו רואים באמת

שלושה מהחוקרים המובילים את המחקר (צילום מסך)שלושה מהחוקרים המובילים את המחקר (צילום מסך)
אא

האם אנחנו יכולים להביט אחורה ולראות מה יש שם, גם מבלי להשתמש בעינינו הבשרניות? מחקר חדש שנערך במכון לתקשורת באוניברסיטת טוהוקו ביפן – טוען שכן.

"לעתים קרובות קורה לנו שאנחנו לא שומעים שום רעש ולא רואים שום דבר שזז, אך עדיין מרגישים כאילו יש משהו או מישהו מאחורינו", מסבירים החוקרים ומוסיפים כי מדובר בתופעה שיכולה להיתפש כמיסטית משהו, אך "די נורמלית, היות ויש לנו 'מודעות מיוחדת' לדברים שאינם נמצאים בטווח הראייה שלנו, או כפי שאימהות רבות אוהבות לכנות זאת: עיניים בראש".

מטרת המחקר הייתה להתחקות אחר האופן שבו תופסים בני האדם את התנועה בעולם התלת מימד, ובמסגרתו נוצר פאנל תצוגה מיוחד בשטח של 360 מעלות – שבו התבקשו 55 משתתפים למצוא מכתבים שונים שהופיעו ככותרות. "לאחר החשיפה החוזרת ונשנית לאותן פריסות מרחביות, האיתור של אובייקט המטרה נעשה באופן מהיר יותר, גם כאשר הצופה לא ידע את החזרה", אמר מוביל המחקר פרופ' סאטושי שיואירי.

במילים אחרות, "המוח שלנו בונה עולם של 360 מעלות, למרות שאנחנו מודעים רק לאזור שלפנינו", הוא אומר ומוסיף כי ממצאי המחקר מצביעים על כך שהתמונה של המרחב קיימת במוח, וניתן להשתמש בה 'ללא צורך להסתובב אחורנית', כדי לראות ולנתח אותה.

תגיות:מחקרמדעיפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה