חדשות בעולם

מסתמן: דו"ח ישראלי פרטי ינפץ את התעמולה השקרית של חמאס

מדינת ישראל לא תשתף פעולה עם ועדת החקירה של האו"ם, אלא ככל הנראה תחבר דו"ח פרטי משלה. הדו"ח יתאר את האמת העומדת מאחורי ההפגנות האלימות בגבול הרצועה

  • י"ד סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ישראל תחבר דו"ח מקיף משלה על האירועים בעזה, שבהם נהרגו עשרות פלסטינים, ולא תשתף פעולה עם ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם לאירועי השבועות האחרונים בעזה – כך מפרסם בפרסום ראשון אתר 'וואלה'.

על פי גורם משפטי בכיר, "ניסיון העבר מלמד שהתשובה הטובה ביותר לנרטיב השקרי שמקדמת המועצה ל'זכויות אדם' היא הצגה מקצועית וישרה של העובדות לאשורן".

הגורם הסביר כי הדוחות שפרסמה ישראל בעבר זכו להערכה רבה ברחבי העולם, ותרמו אצל רבים להבנה טובה יותר של פעולות צה"ל וההצדקה להן.

כזכור, ביום שישי שעבר הודיעה מועצת זכויות האדם של האו"ם על הקמת ועדת חקירה לאירועים בעזה. ההחלטה זכתה לרוב מוחץ של 29 מדינות שתמכו בפתיחת החקירה. 14 מדינות נמנעו מהצבעה, ורק ארצות הברית ואוסטרליה התנגדו להחלטה.

בעבר, כאשר הוחלט באו"ם על הקמת ועדת חקירה דומה, העדיפה ישראל לא לשתף פעולה, אלא לחבר דוח פרטי משלה. לאחר מבצע 'צוק איתן', הפיצה ישראל דוח שנועד להוות משקל נגד לוועדת החקירה שהקימה המועצה. דו"חות דומים פורסמו גם אחרי מבצעי 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן'. ההערכה היא שכך תנהג ישראל גם הפעם.

הדוח הישראלי על מבצע 'צוק איתן' מכיל 300 עמודים. הוא נכתב באנגלית והופץ על ידי משרד החוץ ברחבי העולם. בדו"ח מוצגים האירועים אשר הובילו למבצע, והוא כולל פירוט על פשעי המלחמה שביצעו החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה, התנהלות צה"ל במהלך המבצע, האתגרים הצבאיים והמשפטיים מולם התמודד צה"ל, לרבות לחימה בשטח רווי אוכלוסיה אזרחית, מול ארגון טרור המשתמש באזרחים כמגינים אנושיים, המאמצים ההומניטריים של ישראל, סיפור העורף הישראלי שמותקף ע"י הטרור מעזה ועוד. פרק משמעותי בדו"ח הוקדש לתיאור הדרך בה ישראל פועלת בהתאם לדין הבין לאומי ולחקירות ביוזמת ישראל בעקבות אירועי המבצע.

תגיות:חמאסישראלחקירהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה