חדשות בארץ

מנהרת טרור שחדרה 900 מטר לתוך שטח ישראל – הושמדה הלילה

החל מיום שני בערב 110 רקטות ופצמ"רים שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה והדרום. מנהרת טרור, שחדרה 900 מטר לתוך שטח ישראל, הושמדה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה

  • ט"ז סיון התשע"ח
ארכיון (צילום: פלאש 90)ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר לילה מתוח ברצועת עזה ובדרום, בשעות האחרונות שקט: מאז השעה 7:00 הבוקר (חמישי) לא שוגרו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. ביישובי העוטף ובדרום מנסים לנשום עמוק ולשמור ככל האפשר על שגרה.

הלימודים בבתי הספר והגנים מתקיים כרגיל. "אחר הערכת מצב הבוקר עם הצבא להלן ההנחיות לשעה זו: לימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם. תתוגבר האבטחה והליווי של הסעות. תהיה נוכחות של כוחות הבטחון בצירי ההסעות וליד מוסדות החינוך", נמסר מהמועצה האזורית אשכול.

110 רקטות ופצמ"רים נורו לעבר יישובי הדרום מאז יום שני בערב. 11 בני אדם נפגעו, ביניהם שלושה חיילים - אחד במצב בינוני ושניים קל.

במהלך הלילה הנחית צה"ל מכה קשה ומשמעותית בעזה, ותקף עשרות יעדי טרור של חמאס והג'יאהד האסלאמי. בתקיפות שביצע צה''ל ביממות האחרונות הושמדה מנהרת טרור שחדרה כ-900 מטר לתוך שטח ישראל, ועוד כ-70 מטרות טרור מסוגים שונים.

לפנות בוקר פגעה רקטה בבית באחד היישובים במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמים לא היו נפגעים. כמו כן זוהו נפילות בשני יישובים, כולל ביישוב שבו פגעה הרקטה בבית. כאמור, לא היו נפגעים באירועים הללו.

זמן קצר קודם לכן הודיע סגן מנהיג חמאס כי הארגונים ברצועה מוכנים להפסקת אש, בתנאי שגם ישראל תהיה מחויבת אליו. לפי שעה אף גורם ישראלי לא אישר את הדברים.

לדברי דובר צה"ל, "החמאס בוחר שוב לפעול כנגד האינטרסים של תושבי הרצועה ולאחר שנכשל בהפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת בוחר לבצע ולאפשר ירי תלול מסלול רחב כנגד אזרחי ישראל. בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של החמאס וימשיכו לפעול כנגדה באופן עוצמתי וחד. צה״ל ערוך לממש את פעילותו ככל שיידרש ובמגוון רחב של כלים. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש לפעול נגד פעילי הטרור וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

תגיות:ישראלמנהרת טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה